Kan mijn bestanden niet verwijderen. Wat kan ik doen?

Ben bezig met het digitaliseren van oude VHS banden en Video8 tapes. Ik maak gebruik van de Pinnacle Dazzle DVD recorder. Al 3 dagen gaat alles goed, maar nu is er om de 1 of andere reden iets fout gegaan. Geen probleem, gooi gewoon de laatste files weg en doe het opnieuw. Alleen lukt het me niet om 2 *.vob files weg te gooien. Wat ik ook doe, ik kom er niet van af. Iemand een simpel idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vind het jammer dat het noodzakelijk is gebleken om te formatteren. Normaal zou ik op basis van wat we nu weten gezegd hebben om onderstaande uit te voeren (dit even zodat iemand die deze vraag in de toekomst ziet er ook nog wat aan heeft). - Kijken of er programma's open staan, zo ja, afsluiten. - Nogmaals proberen. - Taak beëindigen van processen waarvan je denkt dat ze mogelijk het bestand in gebruik hebben en / of zo'n unlockprogramma gebruiken zoals dat hier elders genoemd wordt. - Opnieuw proberen. - Indien het lukt nogmaals proberen in Veilige Modus. - Proberen 'eigenaar' te worden van het bestand door de daartoe geëigende command line opdracht te geven - Nogmaals proberen - Eventueel als het mogelijk is opstarten met bijvoorbeeld ee Knoppix Linux CD en het dan nog eens proberen - CHKDSK met de juiste opties, bij de vraag: ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG. Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? zou je dan (mits je een backup hebt van je gegevens) Ja kunnen antwoorden, je hebt kans dat het toch drastische gevolgen blijkt te hebben, maar dat risico kun je dan nemen. - Blijkt ook dat niet gewerkt te hebben dan zou je third-party software kunnen proberen die net als checkdisk (CHKDSK) de functie heeft om bijvoorbeeld beschadigde sectoren en corrupte bestanden op te sporen en te repereren (maar dan moet je wel een dergelijk programma hebben). - Laatste optie zou zijn (afhankelijk van hoe erg het probleem is) om de schijf te formatteren, zoals je nu uiteindelijk gedaan hebt.

Al in veilige modus geprobeerd?

Waarschijnlijk heeft een ander programma dat bestand in gebruik. Je kunt het programma unlocker (http://ccollomb.free.fr/unlocker/) (Freeware) gebruiken om het programma te lokaliseren welke het bestand in gebruik heeft en zo nodig dat programma af te sluiten. Succes ermee.

Ik gebruik het programma Lock hunter. Hiermee kan je programma's die "vast" staan toch verwijderen.

Je kunt het best Lockhunter gebruiken. Unlocker werkt ook maar volgens sommigen bevat deze spyware.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100