waarom valt mijn scherm uit?

Hallo allemaal,

ik heb laatst een computer ( die al wel oud is) die makkelijk is voor gamen omdat hij redelijk snel is. alleen na een poosje vallen mijn beeldschermen uit soms duurt het 15 min. en soms wel 3uur voordat de beeldschermen uitvallen en als ik bijvoorbeeld muziek luister dan blijft hij gewoon afspelen ik krijg dan de computer op geen enkele manier weer aan en dan is het maar de aan/uit knop ingedrukt houden.

Ik heb zelf al gekeken of hij oververhit raakte maar dat is niet zo want echt alleen de beeldschermen vallen uit en de temperaturen blijven rond 45 graden als ik op internet zit. Nu heb ik een beeldscherm eruit gehaald en gekeken of hij het dan niet meer deed alleen de eerste dag viel hij niet uit maar de volgende dag viel hij zo weer uit. Ik heb ook al gekeken of bij energiebeheer de instellingen laag stonden van slaapstand maar dat is ook niet zo ik heb op internet gezocht voor een oplossing maar daar kon ik helaas niks vinden.

Ik heb de computer: Dell XPS 710. toen ik hem kreeg stond er windows 10 op zou het daar aan kunnen liggen dat het besturing systeem te nieuw is ? of zou het kunnen dat er een neppe versie van Windows opstaat waar een fout in zit en zo ja waar zou ik dat dan kunnen zien.

Heeft er toevallig iemand een oplossing voor mijn probleem?

Groeten Marijn

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zou inderdaad allereerst checken of je videokaart niet oververhit raakt. Als dat niet het geval is en je hebt gechecked of de kabels goed vastzitten zou een schone installatie van de Dell schijven die je bij een XPS krijgt moeten werken. Je zit dan wel met een Windows Vista op je computer. En daar wordt je niet echt blij van...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat ik dan ga voor een schone installatie dan ga ik denk ik even rondkijken wat slim is voor besturing software
Ik zou eerst je pc schoonmaken (als het schoon is kunt u deze stap overslaan)
U zou ook de Koelpasta kunnen vervangen, of nieuwe erop zetten.
of een nieuwe videokaart proberen.

Als geen 1 van deze opties werken.
Dan denk ik dat je monitor kapot is gegaan