Hoe voer ik chkdsk uit?

het eerste probleem die ik had was dat ik mijn vergrendelingscherm van windows 8.1 niet meer kon wijzigen omdat het dan aan het laden was de hele tijd. Toen ben ik gaan googlen naar oplossingen en ik kwam chkdsk tegen. Ik heb gedaan wat er in de instructies stond en wat ik krijg in het cmd is: "acces denied as you do not have sufficient privileges. You have to invoke this utility running in elevated mode". Ik heb geen idee wat ik nu moet doen en hoe ik het vergrendelingscherm probleem moet oplossen. Moet ik de chkdsk methode gebruiken, zo ja, hoe? of moet ik iets anders doen?!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probeer Opdrachtprompt als Administrator uit te voeren.

Het beste antwoord

Andere antwoorden (1)

Het zou natuurlijk ook handig geweest zijn indien u het oorspronkelijk probleem aangekaart zou hebben. Ik stel voor dat u de computer opstart met een installatieschijfje van Windows 8. Met het installatieschijfje kan u Windows 8 herstellen. Let op niet installeren natuurlijk! HERSTELLEN! Via de herstelmenu's kan u een opdrachtprompt als administrator starten. U kan ook systeemherstel starten wat ik persoonlijk aanraad. Lees en zie
http://decomputer.be/zwart-scherm-en-witte-pijl/
voor meer informatie betreffende het opstarten van een installatieschijfje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1. Druk op Windowstoets + X en kies Opdrachtprompt (administrator).
2. Klik op Opdrachtprompt en type Chkdsk.

of

1. Druk op de de Windowstoets + C om charms te openen en selecteer Zoeken.
2. In het zoekvak type je Opdrachtprompt.
3. Klik met de rechtermuisknop in de lijst met zoekresultaten op Opdrachtprompt en klik dan op "Als administrator uitvoeren".
4. Klik op Opdrachtprompt en type Chkdsk.

of

1. Ga naar C:\windows\system32
2. Klik met de rechtermuisknop op CMD.exe en klik dan op "Als administrator uitvoeren".
3. Klik op CMD en type Chkdsk.

Ik weet niet of hiermee je vergrendelingsprobleem opgelost is.

Toegevoegd na 7 minuten:
Vergrendelingsscherm uitschakelen
Om het vergrendelingsscherm uit te schakelen, moet je iets wijzigen in het Register. Let op: het Register is het hart van Windows, als je daar iets verkeerd doet, kun je Windows flink om zeep helpen.

Start de Registereditor door op de Start-toets te drukken op je toetsenbord en vervolgens het woord Regedit te typen, gevolgd door enter. Blader naar de volgende sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization. Zie je Personalization niet staan, klik dan met de rechtermuisknop op de 'map' Windows en vervolgens op Nieuw / Sleutel en noem de sleutel Personalization.
Klik nu op Personalization en klik vervolgens met de rechtermuisknop op het lege rechterdeelvenster en selecteer Nieuw / DWORD (32 bits) waarde en noem deze NoLockScreen. Dubbelklik nu op NoLockScreen en verander de waarde in 1. Je zult het vergrendelingsscherm voortaan niet meer zien.

Andere achtergrond
De standaardachtergrond die Microsoft heeft gekozen voor het vergrendelingsscherm is erg mooi, maar het ligt uiteraard in de aard van de mens om te willen personaliseren. Als je niet weet waar je moet zoeken, zijn de instellingen voor het vergrendelingsscherm echter lastig te vinden.
Druk op de Windows-toets op je toetsenbord in combinatie met de letter I om de 'charm-balk' op te roepen (je muis naar de rechterbovenhoek van het scherm bewegen en klikken op Instellingen kan ook). Klik nu onderin de balk op Pc-instellingen wijzigen. Je komt nu terecht in het menu Instellingen, waarbij de categorie Persoonlijke instellingen is geselecteerd.
Hier kun je heel eenvoudig een andere achtergrond selecteren die door Microsoft is verstrekt, of klikken op Bladeren en zelf een mooie achtergrondafbeelding selecteren.
SimonV