Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verander ik de gebruikersnaam van een account in Windows 7?

Ik beheer een computer waarop Windows 7 draait. Op de computer zijn meerdere gebruikers-accounts aangemaakt.

Eén van die accounts is van Marja Driehuis. De volledige naam die bij dat account is opgegeven is dus "Marja Driehuis", de gebruikersnaam (waarmee ze inlogt) is "Marja".

Helaas blijkt dit fout te zijn: ze heet Masja Driehuis.

Ik ben erin geslaagd de aan haar account gekoppelde volledige naam te veranderen van "Marja Driehuis" in "Masja Driehuis".

Nu wil ik ook de accountnaam zelf veranderen, zodat ze kan inloggen als "Masja" en niet meer als "Marja", en zodat haar account ook onder C:\Users\Masja komt te staan en niet meer onder C:\Users\Marja . Ik kom er helaas niet achter hoe ik dat zou moeten doen.

Hoe kan ik haar accountnaam / gebruikersnaam / inlognaam / hoehetookmogeheten veranderen? Ik heb volledige beheerdersrechten op de betreffende machine.

 
* De in deze vraag gebruikte naam is gefingeerd.

Cryofiel
8 jaar geleden
163

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om de gebruikersnaam van een account in Windows 7 te veranderen, ga je naar het Configuratiescherm. Klik op 'Gebruikersaccounts' en selecteer 'Gebruikersaccount beheren'. Selecteer de gebruiker waarvan je de naam wilt veranderen en klik op 'Eigenschappen'. Voer de nieuwe gebruikersnaam in en klik op 'OK'.
(Lees meer...)
Bronnen:
5 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding