wat is beter voor mijn laptop om te gamen?

ik wil graag een nieuwe laptop kopen voor Minecraft, H1Z1, Sims 4
maar nu blijf ik op een vraag hangen kan ik het beste een i7 nemen met 6gb ram of een i5 met 8gb ram ik twijfel tussen deze 2

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_lenovo-ideapad-g50-80-80e5034ynx--1403554.html

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_acer-aspire-e5-573g-75t3-1405207.html

ik heb nu een laptop met i3 en 4gb ram en een laptop met een i3 en 6gb ram maar dat werkt helaas niet hij loopt altijd vast zou graag wat advies willen krijgen alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je praat over CPU en RAM, maar je vergeet compleet het belangrijkste, de videokaart. Vandaar ook dat je oude laptop het niet trekt, er zit waarschijnlijk geen echte videokaart in, maar alleen maar de Intel HD4000 oplossing. De i7 MET GPU:Nvidia 920m is beter. RAM kan je zelf toevoegen. Laptops met betere videokaarter:
http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:PYzBCoMwEET_Zc4WkiaYmA8QevDksfQQdCkpUiWRHir-ezcJ9PSYtzN7YI0zxT7QMsNhi-GV0FQ5rnFn59P0NxtNN-5dZIPNP2kMX4KTQjR5OdEQ3nAcEvf6sOwUE9wBpZXK_PgF7g7byZY_thXGKpPRacXo5FWUZCzDmrZAG1lvsgyswOM8zx8 Maar waarom altijd een laptop. Een desktop is gewoon 10x beter. Goedkoper, maar krachtiger, alles is uit te breiden. Laptops zijn er niet echt voor om op te gamen.

Antwoorden (2)

Als ik jou was zou ik voor de i7 gaan. Dat lijkt mij in deze vergelijking het best. Toch zou ik erover nadenken om niet zelf een game pc te bouwen. Kost je ongeveer rond de 5 à 6 honderd euro en dan kan je ELK spel spelen met de ultra graphics. Of als je geen zin hebt om een pc te bouwen en echt graag een laptop wilt zou ik eens kijken bij aliënware of MSI. Dan weet je natuurlijk zeker dat je goed zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dus dan zou deze keuze de beste zijn http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_acer-aspire-e5-573g-75t3-1405207.html
en de msi dan zit ik snel rond de 1.100 euro en dat heb ik er nou niet echt voor over maar ik heb wel eens gehoord dan je met een 8gb ram minecraft op de hoogste kwaliteit kan gaan spelen maar als je gelijk hebt zou de i7 een groot verschil maken vergeleken de i3???? want de ram blijft dan het zelfde wat ik zag is dat de ghz wel een verschil is ookal snap ik niet helemaal wat dat inhoud en de grafische kaar is ook anders is een HD Graphics 5500 en een GeForce 920M
dus ik denk dat ik dan beter de i7 kan gaan kopen
ookal heeft hij 2 gb ram minder
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het belangrijkste om de gamen is je videokaart. Niet je geheugen. Het maakt dus ook voor Minecraft niets uit hoeveel geheugen je hebt.
capthavoc
8 jaar geleden
De botlleneck for gaming op een laptop is altijd de videokaart deze zijn gewoon bijna altijd de lichtere versie van wat je in een game pc kan krijgen Aangezien je deze dus echt niet kan wisselen
loop je al gauw vast. ik weet niet wat je budget is maar ik zou serieus mijn bedenkingen hebben voor gamen op een laptop. maar ga in elk geval voor de nvidia kaart op die i7
zou mijn keuze zijn als het niet anders kan maar,..... Overweeg eens een xbox one ? dan hoef je mijns inziens niet eens een laptop er bij te kopen die i3 is goed genoeg voor normaal simple surfen. het geld dat je bespaart kan je prima aan de aanschaf van die xbox one games besteden
en een gold abbo
tip voor de toekomst http://www.extremetech.com/gaming/210778-microsoft-will-add-keyboard-mouse-support-to-xbox-one-for-gaming Dus als je een hekel hebt/had aan de controller
dat is dus ook al niet meer iets wat je tegen kan houden ;)
je kan er ook nog mee streamen maar goed dat is off topic ook een PS4 is te overwegen let op video over aankoop tips? https://www.youtube.com/watch?v=v-AZAhQ0Qc4
In dit geval is de i5 het beste, mits er een dedicated grafische kaart inzit. Ik zou aanraden om een PC zelf te bouwn of te laten bouwen voor ongeveer 1000 euro. Met dat budget kun je de meeste games wel draaien. Let wel: 8 gb is dan het minimale aantal RAM om fatsoenlijk te spelen.

Als je echt de laptop wilt zou ik al iets duurder gaan kijken (1500). I5 processor is snel genoeg voor games. I7 is meer voor het bewerken van videos in hoge resolutie en het berekenen van complexe programmas.