Nee, Microsoft neemt geen contact met u op. Wel worden sommige mensen zogenaamd door Microsoft gebeld dat er een fout in hun pc zit. De mensen die opbellen spreken meestal erg slecht Engels. Ze willen dan dat u bepaalde zaken opzoekt en doorgeeft, zoals sleutels van software en dergelijke. Daarna wordt geprobeerd u een programma van een site te laten downloaden, en daar zit het gevaar. Dat programma zorgt er voor dat alles wat u daarna op de pc doet gevolgd kan worden, inclusief alle gebruikersnamen en wachtwoorden en mailadressen. En daar is veel geld aan te verdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Dat doen ze niet. Je krijgt waarschijnlijk een engels iemand aan de lijn. Of nu zelfs een Nederlands iemand. Die dat zegt en die wilt dan in jou pc. Zo steelt die dingen van jou en verdienen hun goud geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk staat of stond je nummer op een site. Dan bellen ze die. Of ze hebben hem achterhaald via bijvoorbeeld spyware. ALs je er niks mee doet en gewoon ophangt kunnen ze je niks maken.
Nee. Dat doen ze niet. Ik heb zelf ook al talloze foutberichten verstuurd naar Microsoft, en heb er nog nooit iets over gehoord.