Ik heb Windows 10 geïnstalleerd en wil er vanaf. Wie weet hoe?

Ik weet niet voor welke installatie ik exact heb gekozen. Ik kreeg iedere keer die vervelende melding, ugrade nu gratis naar Windows 10. Ik ben denk ik ookal voorbij een maand. Ik heb geen enkel Office programma meer; Outlook, Word, Excel etc. Kan ik nog terug? Computer terug in de tijd zetten? Ik weet het niet. Ik had Windows 7 op een Sony Vaio.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
waarom heb je die update geaccepteerd dan?
Hiermee heb je geen last meer van die melding: http://www.majorgeeks.com/files/details/gwx_control_panel.html
capthavoc
8 jaar geleden
Na een maand kan je inderdaad niet meer terug helaas, maar zelf een oud office pakket moet er nog wel op werken. heb je dat office 360 dat is een abbo pakket ,..... hoe verzinnen ze het ???
dus wellicht heb je een ouder office pakket nog ergens liggen of weet je het op de kop te tikken of ander een gratis office achtig iets
Google docs gebruiken BV
open office ??
libre office, er zijn er verschillende te vinden Als je alleen office als probleem hebt is hoef je echt niet windows 10 eraf te gooien
watt overigens ook niet meer kan dus
er zijn redelijk alternatieven voor office te vinden of wellicht even op marktplaats zoeken naar een ouder office pakket ?
SimonV
8 jaar geleden
Voor de zekerheid: je kunt echt niet terug naar Windows 7? Zie:
http://www.computeridee.nl/workshop/hoe-ga-je-terug-naar-windows-7-of-8-na-installatie-windows-10/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
. Ik heb geen enkel Office programma meer; Outlook, Word, Excel etc. Nou dan herinstalleer je die toch even? Zoek de DVD of download+code op en klaar.

Antwoorden (2)

Als de maand voorbij is zal je toch een origineel installatie medium (dvd) moeten hebben om Windows 7 er weer op te zetten. Dat geldt dan uiteraard ook voor de software die er op stond ( office e.d.).
Terug in de tijd zetten kan niet omdat die (herstel)bestanden met de installatie van Windows 10 verloren zijn gegaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Officiële windows 7 dvd zou ik moeten hebben. Office heb ik destijds aan kunnen schaffen via mijn werkgever, die wilde dat iedereen met de laatste software werkte en dat is geïnstalleerd via een link. Wel hebben we hiervoor een klein bedrag moeten betalen. Maar dus geen dvd en ook niet meer in dienst bij deze werkgever. Wat een drama zeg :( Ik kan geen enkel bestand openen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vergeet te zeggen; dank voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook is het korter dan een maand terug kan niet heb gisteren ook een poging gewaagd
Het is mogelijk goed nieuws dat het hier om een VAIO gaat! Deze heeft nl. een herstelpartitie waarmee het mogelijk is om de oorspronkelijke installatie terug te zetten.
Voorwaarde is dan wel dat die herstelpartitie niet overschreven is.

NB:
Maak EERST een backup van bestanden die je niet kwijt wilt! Denk o.a. aan e-mail, foto's en video's en office-bestanden.

Ga vervolgens naar Apps > VAIO Herstelcentrum > VAIO Herstelcentrum. Als die snelkoppelingen niet meer bestaan of je kunt ze niet vinden, open dan het Uitvoeren-scherm door het indrukken van Windowstoets + R (tegelijkertijd) en dan "C:\Program Files\Sony\Vaio Recovery\LAUNCHER.EXE" in te geven.
Kies in het volgende scherm voor 'Station C: herstellen' en volg de procedure.

Een dvd met Windows heb je ongetwijfeld niet gekregen, want die heeft VAIO (Sony) vanaf XP niet meer verstrekt. Wél heb je de goede raad gekregen om herstelschijven aan te maken alvorens de laptop in gebruik te nemen, maar die heb je wellicht in de wind geslagen.

Overigens is de reden dat je geen Office meer hebt onvoldoende aanleiding om je VAIO naar wIndows 7 terug te zetten, lijkt me. Die heb je namelijk onder 7 dan ook niet meer. Je zou kunnen kijken of de link die je hebt gekregen nog werkt. Dat zal wel niet, maar dat is een tip voor de volgende keer: maak altijd een kopie van de download of de installatiemedia en zorg dat je deze terug kunt vinden. Bewaar ook je aankoopgegevens goed. Als Windows 10 verder goed werkt, zou je kunnen overwegen om alternatieve programma's uit te proberen die wél goed werken.