Hoe kan ik mijn bios updaten?Ik heb mijn pc gekocht met Windows Vista maar heb er Windows 7 opgezet.Hoe nu updaten?

Mijn computer schakelt zichzelf soms uit en bij de website van Packard-Bell staat dat ik de Bios moet updaten om dit te voorkomen.Maar deze update was voor Vista.Nu krijg ik de melding Checksum Error als ik hem toch probeer te updaten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Normaliter is een bios update onafhankelijk van het besturingssysteem op uw computer. Die checksum error melding die u krijgt moet ergens anders vandaan komen.

Wellicht kunt u deze bios-update het beste downloaden door gebruik te maken van een andere computer (bij vriend is kennis).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga met een geheugenstick naar een vriend(in).

Download de nieuwe biosdata, een programma voor het updaten van de bios en een instructiedocument van de site van de fabrikant.

Daarna volgens de instructies jouw bios vervangen. Het is niet moeilijk, maar je moet wel precies zijn.

Toegevoegd na 5 uur:
Download de nieuwe en juiste biosdata
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog in de bios kunt komen kun je proberen deze als default in te stellen en kijken weat deze doet.
Verder het uitschakelen van je pc heeft vaak te maken met de hoogte van de temperatuur van je processor.
Wordt deze te warm schakelt de comp. zichzelf uit om verdere schade te voorkomen. Waarschijnlijk is de hardware net niet geschikt om windows 7 te draaien.

Maar probleem met de bios, ik zou er een andere versie overheen zetten, maar eerst vista weer terug zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je inderdaad in de problemen komt als je via windows 7 die bios update wilt proberen.

maar wees erg voorzichtig een bios update is een moeilijk klusje dat als het echt fout gaat je hele pc kapot kan maken.
Ik weet niet welke mogelijkheden de fabrikant biedt om dat bios te updaten
maar vanuit windows 7 zal het dus niet lukken
wellicht kun je een usb stcik bootable maken en vandaar het bios update ?
Soms is zelf de cd van het moederbord waar de drivers en dergelijk opstaan bootable gemaakt om die bios update te kunnen laten draaien. via floppy toeveogen of via usb stick
of bieden ze een mogelijkheid een cd bootable te maken
maar lees je goed in
en als er echt geen ander mogelijkheid is dan zul je of even een cd moeten lenen van xp of zo om het met dat te doen.
capthavoc
13 jaar geleden
Niet alle computers zijn geschikt voor Windows 7.
Meestal is het beste om een nieuwe computer te kopen als je een nieuw besturingssysteem wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De computer is een half jaar oud.
capthavoc
13 jaar geleden
ik ga er van uit alle pc's waar vista op kan draaien daar kan windows 7 zeker op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat is zeker niet zo! Windows 7 is heel wat anders dan Vista!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hereistom heeft gelijk en heeft geen gelijk. 7 is heel wat anders als vista, maar veel makkelijker voor de pc, maar in dit geval gaat het over een plakkerd bel, en daarom heeft hij toch gelijk. Hoe deze apparaten nog steeds verkocht kunnen worden begrijp ik niet, want ze zijn echt geen euro waard.Heb er al verschillende van diverse lui naar de stort zien gaan.
Wat malibuman zegt lijkt me een kleine kans van slagen te hebben, als je nog via del of f8 in je bios kunt komen, de boel op default zetten. Updaten van BIOS hoeft niet omdat je nu 7 wilt gaan gebruiken, zeker niet bij een pc van een half jaar oud, maar ik weet dat PB erg goedkoop basis materiaal gebruikt voor hun pcs, waar ze dan vaak eigen software bij hebben gestopt om het toch draaiend te krijgen, en DIE software werkt niet onder 7.
De bios flashen moet je doen via ms dos.
Is een gevaarlijk klusje en kan bij fouten leiden tot een totale system crach (zeg maar een overleden moederbord.
Of je moet er weer een nieuwe bioschip inzetten maar al met al een heel gedoe.
Wil je het toch dan ga je naar de site van de fabrikant van je MB. daar kun je dan de laatste BIOS update donloaden en vervolgens flashen.
Lees alle aanwijzingen door print het geheel uit en volg de stappen. Zorg dat de stroom niet kan uitvallen en de computer tijdens de installatie NIET uitgaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb gebruik gemaakt van een 31/2 inch diskette met dos 6.2. Maa je kunt het met diversemedia doen.