Welke programma's zijn belangrijk op Windows 10?

Als ik op configuratiescherm op programma's en onderdelen klik. dan krijg ik een hele lijst met verschillende programm's en bestanden.

Het rare is dat ik op school heb gekeken naar hun pc's en ik zie maar 3 programma's op die lijst. Chrome, office 2015. etc. Wel wordt de pc gewoon veel gebruikt.

Maar hoe komt het dat ik veel meer bestanden heb. en waarvoor zijn het.

Weet jij het antwoord?

/2500

Alle programma's met "Microsoft" zijn over het algemeen essentieel. De HP programma's zou je echter als bloatware kunnen zien (software die bij fabrieksinstallatie mee is geleverd, vaak ongewild). Daarnaast is alles van AMD voor je grafische kaart en dus ook essentieel. (LET EROP: NOOIT REALTEK VERWIJDEREN, dat zijn je internet-drivers!) Toegevoegd na 1 minuut: Internet of audio drivers*

Wat Dutchfuzz zegt + je kunt programma's ook even Googelen. Dan vind je vanzelf of iets echt belangrijk is of niet. Wat je als eerste stap zou kunnen ondernemen is naar www.decrap.org gaan. Het programmaatje dat je daar kunt downloaden zorgt ervoor dat alle bloatware waar Dutchfuzz het over had wordt verwijderd. Afhankelijk van je fabrikant schiet je daar al heel wat mee op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100