Welke programma's zijn belangrijk op Windows 10?

Als ik op configuratiescherm op programma's en onderdelen klik. dan krijg ik een hele lijst met verschillende programm's en bestanden.

Het rare is dat ik op school heb gekeken naar hun pc's en ik zie maar 3 programma's op die lijst. Chrome, office 2015. etc. Wel wordt de pc gewoon veel gebruikt.

Maar hoe komt het dat ik veel meer bestanden heb. en waarvoor zijn het.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K
Ritsuka
8 jaar geleden
Doe eens een screenshot
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb m erop gezet.
Ritsuka
8 jaar geleden
dit laten staan:
microsoft (logisch)
realtek (audio driver)
amd (grafische kaart)
office (word etc) de rest is keuze. Al die HP dingen kunnen als het goed is weg, allemaal rotzooi.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zou ik niet doen: vooral de Hp Support Assistant kan reuze handig zijn voor specifieke support op je PC. Als je geen ruimte tekortkomt zou ik er helemaal niets afgooien, zo groot zijn die programma's niet.
Audacity is een kwalitatief goed programma voor het opnemen en bewerken van geluid.
7-zip is ook praktisch voor het openen en maken van zip/gz en andere archiefbestanden, veel beter dan wat Microsoft biedt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
maar hoe komt het dat de pc's van scholen er bijna niks op staat, en dat de pc's gewoon normaal werkt
Ritsuka
8 jaar geleden
Staat er wel op, maar is onzichtbaar. Jij kunt waarschijnlijk ook niks installeren.

Antwoorden (2)

Alle programma's met "Microsoft" zijn over het algemeen essentieel. De HP programma's zou je echter als bloatware kunnen zien (software die bij fabrieksinstallatie mee is geleverd, vaak ongewild). Daarnaast is alles van AMD voor je grafische kaart en dus ook essentieel. (LET EROP: NOOIT REALTEK VERWIJDEREN, dat zijn je internet-drivers!)

Toegevoegd na 1 minuut:
Internet of audio drivers*
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat Dutchfuzz zegt + je kunt programma's ook even Googelen. Dan vind je vanzelf of iets echt belangrijk is of niet. Wat je als eerste stap zou kunnen ondernemen is naar www.decrap.org gaan. Het programmaatje dat je daar kunt downloaden zorgt ervoor dat alle bloatware waar Dutchfuzz het over had wordt verwijderd. Afhankelijk van je fabrikant schiet je daar al heel wat mee op.