Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk besturingssysteem is zeer licht, ondersteunt diverse drivers en kan deel uitmaken van een homegroup?

Het installeren van m'n printer (brother dcp 195c) zou geen moeite mogen zijn (enkele klikken) en ook skype zou er probleemloos op moeten draaien.
Onder ubuntu lukte dit niet. De printer installeren was een ramp, ik heb ze ook nooit kunnen sharen. Skype werkte half... ik zag blauwe flikkeringen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
878
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke versie van Ubuntu heb je gebruikt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.04
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.04 LTS gebruik ik ook. Zou inderdaad geen probleem moeten zijn. Probeer ook eens op het Ubuntu Forum.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nochtans lijkt mij Ubuntu het beste antwoord dat je op jou vraag kan geven.

Er zijn wel nog lichtere besturingssystemen natuurlijk maar of de ondersteuning daar even goed is?

Ubuntu wordt veel gebruikt en er is dus veel over op het net te vinden. Als je goed zoekt en alles goed installeert zou dit alles toch moeten werken. Zoek maar eens in de verschillende howto's die te vinden zijn.

Ik werk al jaren probleemloos met Ubuntu, dus ik kan niet geloven dat iets niet werkt tenzij je geen moeite doet om op te zoeken hoe het moet of kan opgelost worden.

En heb je toch enkele zaken die niet werken onder Ubuntu dan doe je dat gewoon nog snel even onder Windows die je als client in virtualbox draait.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. Eventueel zou je nog kunnen kiezen voor Lubuntu. LXDE is een mooie lichte Desktop Environment.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je het heel erg bij het rechte eind hebt. +1

Andere antwoorden (2)

Windows Xp voldoet hier prima
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows is het beste besturings systeem daar voor
en kies dan :
Windows XP
of
Windows 7 (deze raad ik aan hij ondersteunt ook alle andere windows versies)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met: "(deze raad ik aan hij ondersteunt ook alle andere windows versies)"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan de programma's ook uitvoeren als windows xp
doe daarvoor het volgende : klik rechtermuisknopje op een setup of iets anders kies eigenschappen ga dan naar Compatibiliteit dan bij Compatibiliteit modus kan je kiezen Dit Programma uitvoeren in Compatibiliteit modus voor : kies dan de windows versie die je wilt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vista ondersteunde ook al de compatibiliteitsmodus. Wil je echte windows xp applicaties draaien heb je in win7 de XP Mode nodig en die zit enkel in de Win7 Pro versie, die ik sowieso al aanraad als je per se met Win7 wil werken. Maar de vraagsteller vroeg wel een licht besturingssysteem. En Windows 7 die 2 GB RAM nodig heeft en een goede linuxdistributie die slechts 512 MB RAM nodig heeft lijkt mij toch een groot verschil!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt maar dan moet je wel windows 7 professional en ultimate hebben en niet home premium war de meeste toch hebben dan moet je weer anytime upgrade doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zei ik toch?
En windows upgrade moet je al helemaal niet gebruiken. Is altijd wel gezeik. Steeds vers installeren, net als ubuntu. Daar is het upgraden altijd het eerste dat ik uitschakel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding