Welk besturingssysteem is zeer licht, ondersteunt diverse drivers en kan deel uitmaken van een homegroup?

Het installeren van m'n printer (brother dcp 195c) zou geen moeite mogen zijn (enkele klikken) en ook skype zou er probleemloos op moeten draaien.
Onder ubuntu lukte dit niet. De printer installeren was een ramp, ik heb ze ook nooit kunnen sharen. Skype werkte half... ik zag blauwe flikkeringen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nochtans lijkt mij Ubuntu het beste antwoord dat je op jou vraag kan geven. Er zijn wel nog lichtere besturingssystemen natuurlijk maar of de ondersteuning daar even goed is? Ubuntu wordt veel gebruikt en er is dus veel over op het net te vinden. Als je goed zoekt en alles goed installeert zou dit alles toch moeten werken. Zoek maar eens in de verschillende howto's die te vinden zijn. Ik werk al jaren probleemloos met Ubuntu, dus ik kan niet geloven dat iets niet werkt tenzij je geen moeite doet om op te zoeken hoe het moet of kan opgelost worden. En heb je toch enkele zaken die niet werken onder Ubuntu dan doe je dat gewoon nog snel even onder Windows die je als client in virtualbox draait.

Windows Xp voldoet hier prima

Windows is het beste besturings systeem daar voor en kies dan : Windows XP of Windows 7 (deze raad ik aan hij ondersteunt ook alle andere windows versies)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100