waarom vraagt je pc met windows 10 niet automatisch om het wachtwoord als je hem uit de slaapstand haalt?

ik had dit probleem nooit voor windows 10.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat ligt aan je instellingen. Waarschijnlijk zijn ze niet goed overgenomen, dit kun je makkelijk veranderen. Ik weet helaas niet hoe, maar dat komt omdat ik W10 maar kort heb gebruikt. Wacht gewoon af, je vraag is minder dan 10 minuten oud ;)

Toegevoegd na 4 minuten:
Googlen help ook.

Het automatisch aanmelden bij het opstarten van Windows kan worden ingeschakeld door in het zoekvenster de zoekterm netplwiz te gebruiken (hiermee kan tevens het welkomstscherm worden overgeslagen wanneer er meerdere gebruikersaccounts zijn ingesteld). Selecteer het account waarmee automatisch moet worden ingelogd, activeer de optie Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken en klik op Toepassen. Vervolgens wordt het wachtwoord van het gebruikersaccount gevraagd (geef alleen een wachtwoord op wanneer er voor het inloggen op het betreffende account een wachtwoord is ingesteld). Nadat dit venster met de knop OK is bevestigd, wordt het gebruikersaccount voortaan vergrendeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit antwoord is verkeer, of althans irrelevant, want het gaat bij de vraag niet om het opstarten van Windows, maar om het ontwaken uit slaapstand. Windows start dan dus niet op!
Als je wilt dat Windows 10 om het wachtwoord vraagt bij het ontwaken uit slaapstand ga je naar configuratiescherm, onderdeel Energiebeheer.

Links staat dan in het lijstje de taak "Een wachtwoord vereisen bij uit slaapstand komen". Klik daarop en klik op "Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn", kies dan de optie "Een wachtwoord vereisen".