hoe kan ik automatische updates uitschakelen onder windows10?

Toegevoegd na 4 uur:
dank voor reactie, ik zie nergens de optie 'Updates uitstellen'

Toegevoegd na 5 uur:
upgrades staat er al helemaal niet bij...

Toegevoegd na 1 dag:
onder w7 kon je ervoor zorgen dat de pc niet wakker werd als ie in de slaapstand stond,. het opstarten van de pc om 3:00 s nachts heeft mij een boel problemen gebracht. ik lijk ze weer te hebben,,
het komt er dus op neer dat ik het updaten maar handmatig moet gaan doen?

Toegevoegd na 1 dag:
met de suggestie van freekfluweel heb ik nog niets gedaan, ik wil niet teveel van dit soort hulpprogrammas op mijn pc

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uit je vraag begreep ik dat je het juist handmatig wilde doen? In elk geval kun je onder Windows 10 juist wél het opstarten inplannen, dus dat is juist handig.
Als je PC om 3u wakker wordt en je hebt dan geen updates gepland, is er wat anders aan de hand.
capthavoc
8 jaar geleden
Het update beleid onder windows 10 wordt totaal anders, er is nu nog de optie (sommige?) update uitstellen maar dat wordt in de nabije toekomst anders dan kan je niet meer updates uitstellen.
updates worden dan "verplicht"
Maar ze worden dan waarschijnlijk ook geinstalleerd als je de pc uit zet
als het om updates gaat die om een reboot vragen. Je kan denk ik wel iets doen aan dat midden in de nacht opstarten
Je kan in het bios waarschijnlijk de "wake-up lan" functie uitzetten.
dat heeft waarschijnlijk ook niets specifiek met die updates te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je daar ook een bron voor, @capthavoc? Volgens mij is het nu al zo dat bepaalde updates verplicht zijn, maar kun je een herstart wel uitstellen. En als er echt kritische updates zijn is het in het verleden ook al gebeurd dat het opstarten werd afgedwongen. Er zal ook een verschil zijn tussen security updates en minder urgente. Mij lijkt WakeOnLan niet per se de meest waarschijnlijke oorzaak van opstarten 's nachts.
capthavoc
8 jaar geleden
Die info komt van leo laporte podcast toen windows 10 net uitkwam
kan het zo snel niet vinden
maar leuke interresante site https://twit.tv/ http://www.techguylabs.com/ Als de pc uitstaat is wakeup lan wel de enige die hem weer aan kan zetten
om hem vervolgens weer te herstarten als er een update is

Het beste antwoord

Binnen Windows 10 kan dit door je verbinding in te stellen als verbinding met een datalimiet (ook al heeft die dat in de praktijk niet). W 10 downloadt dan in principe geen updates. Zie link, onder "Hoe kan ik een datalimiet inschakelen (of uitschakelen) voor mijn huidige netwerkverbinding?"

Je kunt ook de service Windows Updates helemaal uitschakelen, al is dat geen veilige optie. Zie daarvoor de tweede link.

Deze opties gelden overigens voor de Home-editie. Heb je Professional of Enterprise of Onderwijs, da kun je autom .updates uitschakelen via de Group Policy Editor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Handigste is om winaero te downloaden:

http://winaero.com/blog/winaero-tweaker-0-3-0-1-is-out/

Dan onder kopje "Bahavior", klikken op "Windows Update Settings" en dan klikken op "Never chack for updates"

Je kan nog veel meer zaken instellen met winaero
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klik op het Windows-symbool. Dan op "Instellingen". Vervolgens "Bijwerken en Beveiliging". Dan "Windows update" en 'geavanceerde opties' Vink "Updates Uitstellen' aan.

Toegevoegd na 54 minuten:
UPdates moet Upgrades zijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
... ook voor W10...?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Juist voor W10; bij de andere versies gaat het anders.