Hoe kan je na 1 maand terug naar Windows 8 gaan?

Je hebt 1 maand de tijd om van Windows 10 terug te gaan naar de vorige Windows versie. Maar is het op een of andere manier ook nog mogelijk om na de eerste maand terug te keren naar de vorige Windows versie? Zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Theoretisch zou je dan Windows 8 weer moeten installeren met je installatie-cd.
Maar er wordt aan getwijfeld of de productsleutel van Windows 8 na deze proefmaand bij terugdraaien nog werkt. Toen Microsoft hiernaar gevraagd werd, werd hier een ontwijkend antwoord op gegeven.
Begin september zal hier duidelijkheid over zijn, als de "downgrademaand" voor de eerste gebruikers verstreken is. Als men dan zonder problemen Windows 7 of 8 weer met de productsleutel kan activeren, is er niets aan de hand.

Als je twijfelt over Windows 10 zou je dit kunnen doen:
- binnen een maand teruggaan naar Windows 8 (bewaar je productsleutel van Windows 10).
- als je toch weer gratis wilt upgraden naar Windows 10: je hebt hier tot eind juli 2016 recht op.
Microsoft heeft een tool online gezet om Windows 10 te installeren. Daarmee kunnen gebruikers hun pc updaten of het installatiebestand van zo’n 3 GB op een usb-stick zetten om een andere computer bij te werken.
Zie:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Daarnaast verwacht ik dat als alle gereserveerde versies geïnstalleerd zijn, Microsoft op een eenvoudiger manier gebruikers tot juli in de gelegenheid stelt Windows 10 te installeren.
SimonV