Na het inloggen onder Windows XP word ik er meteen weer uitgegooid. Wat kan ik doen?

Onder Windows XP heb ik het volgende probleem: start ik Windows op dan kom ik in het scherm waar ik een user kan kiezen. Maak ik een keuze dan log ik in met die user en meteen daarna weer uit. Kies ik de guest-user die er ook is, dan gebeurt hetzelfde.
Start ik Windows op in 'Safe Mode' (F8) dan krijg ik hetzelfde user-keuze-scherm met de user Administrator erbij. Maar ook hier word ik er meteen weer uitgegooid als ik die kies.

Andere opstart-keuzes vanuit het F8-scherm (gebruik laatste veilige modus, safe mode with command prompt, debugging mode) helpen niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan het beste op zoek op het internet naar een bootable device die het password voor je kan resetten. Je kan dan in dos modus van een of meerdere accounts het wachtwoord verwijderen. Ik gebruik hiervoor reset password en heb het ooit in de nieuwsgroepen gevonden. Er zijn echter diverse varianten. Of dit voldoende helpt voor je probleem zal je pas daarna ontdekken. Succes in ider geval
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is niet dat ik niet in de user-accounts kom. Het probleem is dat ik in kan loggen, maar onmiddellijk weer eruit gegooid wordt. Het lijkt dus alsof er een programma is geïnstalleerd die bij het inloggen opstart en als enige werking heeft, de sessie afsluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat begrijp ik. Dit programma haalt de wachtwoorden weg nog voor windows wordt gestart. Je kan ook kiezen voor een nieuwe windows installatie met behoud van je programma,s etc. Dan weet je bijna zeker dat je weer normaal kan werken. Lees over hoe te installeren de volgorde via internet of.. Start op vanaf de installatie-cd
Voer alle stappen uit van een gewone installatie
TOTDAT je de keuze moet maken waar je wil installeren. (bv. keuze tussen C:- en D:-schijf)
Hier druk je op R (Repair)
Nu worden alle (Windows)bestanden overschreven door de originele bestanden op cd.
De meeste geпnstalleerde software werkt hierna nog.