kan je na het downgraden van windows 10, later nog een keer weer upgraden naar windows 10?

Ik heb recent de laptop van mijn vader geüpgrade naar windows 10, maar toen deed zijn printer het niet meer :(. Ik kwam met het idee om een nieuwe printer te kopen, maar hij had nog allemaal cardridges hiervan, dus die wou hij eerst opmaken.

Nou is er een feature waarmee je kan downgraden naar windows 8.1, maar nou is de vraag: Als hij later weer wil upgraden naar windows 10, kan dat dan nog een keer?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan ook de iso (installatie-dvd) van W10 downloaden, zowel 32 als 64 bits. Wel zelf nog even op een dvd branden of op een bootable usb-stick zetten: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Antwoorden (1)

Windows 10 is gratis tot juli 2016, dus je kunt rustig nog eens upgraden.

Toegevoegd na 32 minuten:
Misschien valt Windows 10 tegen en wil je Windows 8 houden.
Als je Windows 8.1. naast Windows 10 wilt laten draaien:
- bewaar de productsleutel van Windows 10
- ga terug naar Windows 8.1 (hier heb je 30 dagen voor)
- download Windows 10 en brand deze op een schijf (zie link)
- installeer Windows 10 op een tweede drive en gebruik de bewaarde productsleutel.
Ik heb deze tip niet zelf uitgeprobeerd.

Toegevoegd na 4 uur:
Iemand ging je al voor: "So after re-upgrading to Win10...."
SimonV