Windows 7: hoe krijg ik mijn taskmanager terug?

Wanneer ik op de blauwe balk met de rechter muisknop 'taskmanager selecteer' krijg ik 'Window can not find c:\windows\system32\taskmgr.exe ... etc'

Zoektocht op internet eindigt in wazige forums en doelloze hulp programmaatjes.

Wie heeft de gouden tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke versie van Windows heb je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja stom van me, niet gezien! XD

Het beste antwoord

heb je überhaupt in de map c:/windows/system32/ het programma "taskmgr.exe"

dan zou het onderstaande moeten werken, zo niet kun je op z'n misnt kijken via dezelfde functie op "taskmgr.exe"mogelijk verplaatst is naar een andere locatie op je harddisk..

(1) Start
(2) Typ bij "programma's en bestanden zoeken" de tekst "taskmgr.exe" in
(3) Enter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de map c:/windows/system32/ staat taskmgr.exe. Als ik daar op dubbelklik krijg ik de foutmelding. Misschien heeft eoa programma dit bestand overschreven. Hoe krijg ik het origineel terug zonder Windows te herinstalleren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@reneke
Voor degene die windows 64 bits heeft kan dat ook maar bij 64 bits zijn er twee soorten taskmgr.exe namelijk 32 bits en 64 bits. 64 bits vindt je in c:\windows\SysWOW64
Met die versie kan je geen snelkoppeling maken. http://www.pc-helpforum.be/f182/taakbeheer-werkt-niet-win7-19908/ Heeft het eerder wel gewerkt? Staat taskmgr.exe misschien los op istall cd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goedwerkende downloaden?
http://download.corruptedfilerepair.com/download.aspx?i=Download+TASKMGR.EXE&c=cCwvTzMNs6GABT1ErOv4gNCzMeLmPX5triM7Hg%2fp0tbxXqFNGZe0YLAlX2lQEVtmT7pwdA1sWkKVOTaDhwd7PEVVq%2fordnLhmFQQsovYGCE%3d Héélemaal onderin moet je op een kleine link klikken geloof ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taskmgr is hersteld. Bestand was blijkbaar overschreven (door virus). Na wat geklooi met rechten (http://helpdeskgeek.com/windows-7/windows-7-how-to-delete-files-protected-by-trustedinstaller/) heb ik nu Process Explorer als Taskmgr lopen (de originele kon ik zo snel niet vinden)

Andere antwoorden (2)

Probeer eens ctrl+alt+del en dan taakbeheer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toets: Ctrl-Alt-Del, selecteer Taakbeheer. Zoek in tabblad processen: taskmgr.exe en rechtsklik hierop en selecteer: bestandslocatie openen. In dit scherm kan je terugvinden waar taskmgr.exe staat.

Ook kan je in het zoekscherm bij je startknop taskmgr.exe typen, dan zal het ook gevonden worden.

Na enig gezoek is: Ctrl + Shift + Esc, het allersnelst;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) In dit scherm kan ik niet terugvinden waar taskmgr staat. Dit scherm wordt nml. niet geopend+ hij sluit meteen het blauwe scherm met opties ´lock ths computer´, ´switch users´etc
2) hij vindt taskmgr bij de startknop. Hierop klikken geeft echter zelfde fout als hierboven omschreven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je het per ongeluk kunnen wissen en staat het in de "prullenbak"? Ben je ingelogd als NIET administrator zijnde, waardoor je geen recht tot gebruik hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of misschien is: http://www.websonic.nl/pctips/windows7/verborgenbestandenweergeven.php , de oplossing