Waarom gaat een softw/games dvd niet automatisch installeren in W 10, deed dit wel in XP?

Heb sinds kort een nwe. PC met W 10 Als ik een softw. of games schijf in de cd/dvd brander stop wil ik dat hij gaat installeren, in xp was dat geen probleem in W 10 komt hij met vragen of ik de verkenner wil openen om te zien wat er op staat, maar dat weet ik al. Ik wil dat het installatie scherm van de software op mijn scherm komt. Op de cd/dvd staat auto run.

Wie weet raad bvd

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Dit is een instelling die in W10 niet automatisch aanstaat.
Klik in de linker onder hoek op start (windowsvlaggetje) >> instellingen. In het configuratiescherm dat opent kies je voor apparaten >> automatisch afspelen. Hier kan je instellen wat wel en wat niet automatisch mag starten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze functionaliteit zorgde in Windows XP en eerder voor veel ellende met betrekking tot malware en virussen. Je kunt deze dan ook het beste niet proberen terug te krijgen.

Als je in Verkenner toegang hebt tot je bestanden kun je simpelweg kijken wat er in het AutoRun-bestand staat. Daar staat namelijk ook het commando in dat door autorun werd uitgevoerd. Voer datzelfdfe commando nu met de hand uit!