verschil tussen vista en windows 7

ik heb vista gebruikt, en is mij tegen gevallen dus ben ik gelukkig terug op XP,
maar nieuwe programma's worden geschreven voor windows 7 dus ik zal met de tijd mee moeten gaan.

Wat zijn de voor en nadelen van windows 7 tov vista (en xp)?

Ik heb een acer aspire 8920 (1 jaar oud) en veel drivers zijn ook voor windows 7 te gebruiken. Uiteraard schone installatie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het persoonlijke verschil tussen Windows Vista en W7:

Windows7 loopt soepeler dan Vista, maar is niet helemaal bugfree.

Windows7 heeft een prima compatibilty modes waardoor programma's die met XP werkte, nu een grote kans op slagen hebben in Windows 7. Volgens mij had vista dit niet of werkte dit niet naar behoren.

Windows7 start sneller op en is eerder klaar met het laden van alle taken.

Windows7 gebruikt minder resources dan Vista zodat deze ook op tragere pc's en netbooks te gebruiken is.

Vista drivers zijn daarnaast ook te gebruiken in Windows7, waardoor er weinig redenen zijn om niet van vista naar windows 7 over te stappen.

De enige reden is het kopen van een nieuwe licentie

Verder nog een artikel vanaf tweakers.net met een eindoordeel: zie links
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De software die je gebruikt, zullen je op dit moment niet dwingen om over te stappen op Windows 7. Er is nog geen software die alléén maar onder W7 draait.
Wat snelheid betreft is W7 sneller dan XP. Dat merk je voornamelijk bij het booten, dus dat is niet zo een factor.
Op een laptop heeft het wat meer zin, want W7 gaat wat economischer om met de processor, dat geeft een wat langere battery life.
Ik vind W7 wel prettiger dan Vista en XP, maar dat is op details.
Ik begrijp dat je nu weer terug bent op XP. Daar kun je nog jaren meer draaien. Tot eind 2014 blijft Microsoft patches uitbrengen voor XP, dus ik zou het probleem nog een tijdje opschuiven.
AWM
14 jaar geleden
Zie deze link

http://pc-en-internet.infonu.nl/diversen/26094-windows-7-opvolger-van-windows-vista.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op www.microsoft.com is aan Compare Table :P

ik kan de link ervan helaas niet kopiëren op de een of andere manier...