Waarom werkt autorun niet meer?

Ik heb een aantal spel-cd's met autorun erop. Die starten dus vanzelf wanneer ik de cd in de cd-speler doe. Sinds enige tijd doen ze dat niet meer. Nu moet ik via de verkenner iedere keer het opstartbestand opzoeken en aanklikken, of een snelkoppeling maken. Hoe krijg ik het weer voor elkaar dat de cd weer vanzelf start?

Toegevoegd na 31 minuten:
Oops vergeten te melden het gaat om windows 7

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Autorun is een instelling op je computer, geen instelling op de cd's.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/change-autoplay-settings#1TC=windows-7