Helpt het opnieuw installeren van je laptop tegen langzaamheid?

Mijn laptop is de laatste tijd nogal haperig en langzaam en loopt soms uit het niets vast en reageert dan even helemaal niet meer. Kan het opnieuw installeren ervan helpen of niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Probeer eerst eens om 'm met CCleaner op te schonen. Kan je gratis downloaden.
Ritsuka
8 jaar geleden
Kan zeker helpen als je alles eraf gooit en Windows opnieuw imstalleert. Heb je de cd nog?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Windows wordt al jaren niet meer geleverd op een DVD (laat staan CD) maar op een partitie op de HDD.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh en ja. Herinstalleren kan enorm helpen. Zet wel eerst je belangrijke bestanden (foto's) op een exterene HDD of USBstick. En realiseer je goed dat je daarna veel updates moet draaien en al je programma's opnieuw moet installeren.

Antwoorden (3)

Wat je ook kan proberen is de temperatuur meten van je Laptop, in sommige gevallen is dat ook een boosdoener van een langzame Laptop. Anders kan het zijn dat er een programma meedraait dat veel geheugen gebruikt waardoor de laptop langzaam wordt ( soms een virus ) Kijk eens naar je netwerkactiviteit CTRL + ALT+DELETE , klik dan op taakbeheer en kijk dan of je Netwerk misschien veel data verwerkt. Het programma om de temperatuur te meten kun je hier vinden http://core-temp.nl.softonic.com/ wel opletten dat je de extra programma`s van o.a. ASK niet mee download even uitvinken dus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat helpt, ik heb zelf ook gedaan. Maar alle documenten enz. zijn ook weg dan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet natuurlijk eerst even je documenten/foto's backuppen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou als eerst een backup maken van alle belangrijke documenten! Daarna kan je het inderdaad opnieuw installeren naar fabrieksinstellingen!
je kan het doen maar er zijn nog meer manieren waarbij je je bestanden behoud kijk maar is op youtube https://www.youtube.com/watch?v=uYLP8FkyaYM
dat kan je best helpen

MVG Marijn