Waarom kan ik geen dvd's afspelen op windows media player?

ik kan wel een cd afspelen maar geen dvd's. hoe kan ik dat oplossen zodat ik wel een dvd kan afspelen op windows media player < windows 10>

een jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Windows Media Player is ontworpen om MP3's, MP4's en andere video- en muziekbestanden af ​​te spelen. Tegelijkertijd is dit programma niet compatibel met alle media. Helaas kan Windows Media Player met het standaard afspeelsysteem in sommige gevallen geen dvd afspelen. Dat betekent niet dat je nooit een dvd kunt afspelen met Windows Media Player. Het betekent alleen dat je in sommige gevallen een dvd-coder voor Windows Media Player nodig hebt.

Type 'probleemoplosser' in het zoekvak. Klik in de resultaten op Probleemoplosser en kies Alles weergeven. Klik op Windows Media Player. Een pop-up vraagt je om de dvd-decoder van Windows Media Player te installeren. Sta de installatie toe en volg de aanwijzingen. Zie ook:
https://www.movavi.com/learning-portal/windows-media-player-wont-play-dvd.html

Je kunt natuurlijk ook Videolan installeren, die doet het vanzelf:
https://www.videolan.org/vlc/index.nl.html
SimonV
een jaar geleden
DVD media bestaat uit MPEG2 videobestanden, dit formaat heeft een licentie model zodanig dat elke software fabrikant een bedrag moet overmaken om MPEG2 te kunnen/mogen afspelen aan de Motion Picture Experts Group(MPEG). Microsoft die van nature graag geld ontvangt heeft een broertje dood aan licentie gelden aan derde partijen over te maken en hebben besloten de MPEG2 mogelijkheid uit de Mediaplayer te laten.Dit is de hoofdreden waarom DVD's niet willen afspelen in Mediaplayer, want technisch gezien is er geen obstakel, vanwege het ouderwetse karakter zou ik je willen overwegen naar VLC over te stappen en Mediaplayer volledig te vergeten, de DVD implementatie van Micrososft is sowieso helemaal ruk(zij volgen niet de DVD specificaties) in Mediaplayer.
een jaar geleden