Linux-installatie vanaf USB-stick , waarop ook andere data staan: Wat moet men doen opdat de plaats waar de LInux staat kan gevonden worden ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
Wil je de linux vanaf de usb draaien of installeren op de harde schijf ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
installeren op de harde schijf

Het beste antwoord

Voor Linux vanaf een USB stick moet deze stick eerst geprepareerd zijn met een zogenaamde 'bootloader' zoals 'grub' deze bootloader weet welke bestanden opgeroepen moeten worden om de installatie te starten... Nadien kun je op deze stick een aparte folder maken waarin je andere bestanden plaatst.... Andersom is niet mogelijk, want met het installeren van de bootloader wordt doorgaans de stick 'ge-wiped' en is deze helemaal leeg.

Dus in jouw geval zou ik een back-up van de stick maken zoals hij nu is, de boot-loader installatie doen(gaat vanaf een Ubuntu Live CD automatisch) en de gewenste data die je wilt behouden naast de Linux installatie bestanden in een map erbij kopieren.