Bij installatie van Windows XP worden een aantal apparaten niet geinstalleerd, hoe komt dat?

Ik heb WinXP van orginele installatie Cd geïnstalleerd. toch krijg ik bij de volgende apparaten een melding met geel vraagteken:
Video controller
Video controller (vga compatibel)
Ethernet controller
Controller voor massaopslag
Audioapparaat op de bus voor high definition audio

Ze staan bij apparaatbeheer in de groep "overige apparaten"

ik heb idd geen geluid en krijg ook geen verbinding met internet.

Wat zou ik moeten doen? Ik heb al een tweede keer de hele procedure doorlopen maar het resultaat is elke keer het zelfde.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
SimonV
9 jaar geleden
Met Windows XP en internet loop je sinds april vorig jaar grote kans dat je pc besmet of gehackt wordt. Dus ik zou internet maar niet gaan gebruiken... http://www.goeievraag.nl/computers-internet/veiligheid/vraag/468042/beschermt-virusscanner-voldoende-beveiligingslekken

Antwoorden (3)

Deze onderdelen hebben geen Windows XP drivers, ze zijn te nieuw voor dit besturingssysteem. Het is tenslotte al 13 jaar oud, als je een redelijk nieuwe videokaart hebt, zijn er alleen maar drivers voor de nieuwste besturingssytemen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De pc is uit 2004 en audio en netwerk zijn on board. De pc werd met XP geleverd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook met cd'tjes (moederbord CD) met de drivers voor die hardware?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O, die heb ik niet (ik heb de pc gekregen) Het is een ASUSTeK ik zal eens kijken of ik drivers kan vinden, hopelijk lukt het dan wel
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat zou je nog kunnen proberen, handmatig de drivers zoeken en via usb overzetten.
Maar je moet niet op internet gaan met deze pc, lekken worden niet meer gedicht, dus je loopt veel risico.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt wel veilig het internet op met een XP-machine, als je ervoor zorgt dat je geen enkel programma toegang geeft tot internet, behalve een browser in kioskmodus. Beide zaken kun je bijvoorbeeld regelen met Comodo Internet security. Zet de Firewall op Block All en voeg bijvoorbeeld de browser Comodo Dragon (bijgeleverd) toe als enige uitzondering. Dan loop je weinig risico.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je goed zoekt zijn er zelfs nog drivers voor win95 te vinden, dus daar ligt het niet aan.
Ritsuka
9 jaar geleden
klopt, maar niet voor bijvoorbeeld de nieuwste GeForce videokaart, alleen voor oude hardware
probeer het merk en modelnr te achterhalen door de kast open te maken. misschien kan je de CD met de XP drivers nog ergens vinden of ze bij iemand die wel internettoegang heeft, downloaden. De ethernetcontroller is dan het belangrijkst. Doet die het, dan kan je de rest zelf via internet binnenhalen. of misschien heb je een usb-wifi stick (met XP drivers) die je even kan lenen van iemand.
De onderdelen zijn uitgebracht nadat XP op de markt kwam dus vandaar dat er geen drivers op de CD zitten. Als je Windows 10 installeert zullen ze het waarschijnlijk wel gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien omdat heel Windows XP toch al outdated is... Al over nagedacht