Hoe kan ik mijn programma's (HTML) die ik in kladblok heb gemaakt, laten openen door google CHROOM ?

wil gewoon mijn programma's die ik schrijf in mijn kladblok en heb opgeslagen op mijn harde schijf openen met Chroom.
Als ik mijn programma terug open via de windows verkenner dan staat er geen chroom icoontje voor mijn programma.
soms wel, soms niet !!!!!

wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een .html-bestand is geen programma, maar een bestand of document. In Windows wordt uitsluitend op basis van de extensie bepaald welk programma (bijvoorbeeld Google Chrome) een bestand opent. Webpagina's hebben gewoonlijk de extensie .htm of .html.

Antwoorden (2)

Als je iets in kladblok schrijf wordt de ext .txt
Als je tekst html code bevat verander de bestandsnaam.ext naar.html ?

dan word hij gezien door je browser.
capthavoc
9 jaar geleden
Ten eerste bedoel je waarschijnlijk niet het element Chroom, maar browser Google Chrome.

Ten tweede: als je een website in html schrijft, moet je het bestand opslaan met een .html, .htm of .php extensie. De browser herkent dan dat het een html/php-bestand is. In kladblok moet je tijdens het opslaan onder de naam van je bestand de optie "*.txt" vervangen door "alle bestandstypen" of "alle bestanden" (ik heb even geen computer bij de hand). Zorg er daarna voor dat je bestand op .html, .htm of .php eindigd, bijvoorbeeld "index.html" of "gastenboek.php".