Kan je een wachtwoord instellen voor het uitzetten van je Macbook Air?

Wij krijgen op school les op een Macbook Air en er zijn dus een paar irritante kinderen die hem uitzetten terwijl je aan het werken bent.
Dus vandaar vraag ik of je een wachtwoord kan instellen voor het uitzetten van je Macbook Air.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik had je graag een antwoord gegeven maar ik kan je met 98% zekerheid vertellen dat er geen optie is. Het is namelijk heel onlogisch en in tegenstrijd met een andere functie:

"Een computer moet altijd uit te schakelen zijn in geval dat er iets mis gaat. Dat doe je door simpel weg de knop van de uit en aan schakelaar meer als 7sec ingedrukt te houden."

Dus al zou je met het normaal aan en uit schakelen van je computer een wachtwoord laten vragen, dan is hij nog steeds makkelijk uit te schakelen.

Het is misschien niet z'n fijn antwoord maar ja, je hebt er nu een. Succes!