Hoe kan ik mijn computer naar de fabrieksinstellingen laten terugzetten, ik kan alleen Windows opnieuw zetten maar niet de bios?

Ik heb hem al verschillende keren opnieuw naar fabrieksinstellingen teruggezet maar hij werkt toch niet naar behoren: de audio-uitgang werkt bijvoorbeeld niet meer, of hij herkent mijn telefoon vaak niet meer, en dat ligt niet aan de audio-uitgang, en ook niet aan de telefoon. Waarom is de bios veranderd, en hoe kan ik ook die herstellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

het bios heeft eigenlijk hier niet iets mee te maken ?
welke versie windows is het ?
wat wel mogelijk is is dat je na een fabrieks herstel nog heel veel windows updates moet binnen halen en dat er updates van bijv je geluidkaart driver zijn ?

wat ook handig kan zijn is driverbooster
deze scant je pc naar drivers die nodig zijn let op als je dit doet kijk dan of er een chipset driver te vinden is ?
mocht dat het geval zijn
dan instaleer je die als eerste
De gratis versie van driver booster is nogal traag met grote downlaod zoals je videokaart driver maar eenmaal die chipset driver erop wordt vaak de drivers van andere apparaten wel gevonden in windows update (optionele)
dan wordt misschien de audio poort wel gevonden ?
anders moet je er vanuit gaan dat er toch iets mis is met je hardware.

Dat is geen zaak die in je bios is op te lossen.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank! Het probleem is verholpen.
Groetjes,
Pieterpostje

Andere antwoorden (1)

Bij het opstarten staat meestal aangegeven welke knop je moet indrukken (bv DEL of F8) om in de BIOS te komen. Als je daar bent kies je uit het menu de optie om terug te keren naar de standaardinstellingen; hangt van de fabrikant af hoe het menu eruit ziet.