Windows 8 vernieuwen lukt niet, wat moet ik doen?

Als ik windows 8 wil vernieuwen dan zegt ie dat 'de schijf waarop windows geinstalleerd is, is vergrendeld. Ontgrendel de schijf en probeer opnieuw'

Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer je het vanuit Windows 8 zelf? Zo ja, probeer het dan eens met een recovery disc/USB-stick.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd via de installatie disc van windows 8 zelf.

Antwoorden (2)

Ik begrijp dat je de functie pc vernieuwen niet kan gebruiken. Je krijgt de foutmelding "Het station waarop windows is geïnstalleerd is vergrendeld."

Dit lijkt er erg op dat er iets het proces blokkeert, soms kan dit zijn als je op een werkdomein zit waar bepaalde regels aan verbonden zijn. Dit is niet van toepassing als het een thuiscomputer is natuurlijk.

Het andere wat kan zijn is dat je huidige virusscanner/firewall de functie blokkeert. Je kan dan proberen je virusscanner uit te schakelen of helemaal te verwijderen en dan opnieuw Pc Vernieuwen proberen.

Graag zie ik het resultaat tegemoet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
probeer het eens zonder de internet kabel aangesloten ?
of als je met wifi werkt zet je modem even uit
Windows 8 is steeds meer en meer afhankelijk van internet verbinding zeker omdat je gebruikers account en microsoft acccount hetzelfde zijn zal hij tijdens die herstel waarschijnlijk daarop blijven hangen. het schijnt dat je beheerder gegevens steeds verder verweven worden ik haat het !

succes
capthavoc