Kan ik mijn oude harde schijf aansluiten op mijn andere laptop en daarmee opstarten?

Hallo,
Ik wil namelijk mijn oude harde schijf van sony vaio ar71m(heeft de hoop opgegeven,althans de beeldscherm niet de hdd) in een asus laptop steken , ik heb gelezen dat dat kan via de zogenaamde usb-adapter maar ik wil dat de oude harde schijf opstart in de asus laptop zodat ik me programma's kan gebruiken alleen op een ander laptop kan dat?, et zou me blij maken
Mvg,

Kees de groot.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

je kan je HDD in een usb poort steken en dan vanaf je HDD opstarten.
tijdens het opstarten staat er: "druk F.. om naar het bootmenu te gaan" o.i.d.
hier kan je de usb poort kiezen, als je de juiste hebt gekozen staat er: "druk een knop in om te booten vanaf de usb" o.i.d.
druk nu een knop in. windows zal nu vanaf je externe HDD opstarten!
veel suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan alleen als de HD met die zelfde pc "gevuld" is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar we spreken hier over een interne HDD.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
die HDD moet natuurlijk in zo'n dock worden geplaatst voor dat je er mee kan opstarten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je laptop gaat veel langzamer i.v.m lage data snelheid usb (11,5 Mb per sec).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat maakt niet uit, de vraagsteller vroeg alleen of het kan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mathijs je bent een baas ! (h)

Andere antwoorden (2)

Windows vind het meestal niet leuk als die opeens moet opstarten met vreemde hardware. Maar je kan het probeeren, start dan windows in veilige modes en instaleer je drivers. Maar je kan niet je vaio op een extern beeldscherm aansluiten en zo je bestanden opslaan en kopieeren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt de HDD uit de ASUS-laptop halen, en daar dan de HDD van de Sony in doen.
En dan kun je hem gewoon opstarten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij gaat dat mis met de drivers en HW configuratie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom denk je dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mullog, voor een harde schijf dien je geen drivers te installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi niet daar de Asus een andere configuratie van onderdelen heeft dan de sony. Dat geldt voor elke computer.
Het moederbord en de beeld en geluidskaart werken alleen met de originele stuurprogramma's en drivers. En die stuurprogramma's en drivers zijn geïnstalleerd op de originele schijf van de desbetreffende computer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Arie1956 geeft het antwoord dat ik zou geven als ik eerder weer tijd had gehad om tekijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mulloq Ik weet het daar ik het zelf vroeger al eens met een pc geprobeerd heb. Je pc blijft meteen in de opstart al hangen.