Waarom doet het pijltje om mee naar boven te scrollen van mijn grafische rekenmachine het niet??

Ik heb een grafische rekenmachine, de TI-84 plus, maar het pijltje waar je mee naar boven kan scrollen werkt niet op het moment dat ik in mijn geschiedenis van eerder gegeven antwoorden wil scrollen. Voor de rest werkt het pijltje naar boven wel gewoon met bijvoorbeeld in het scrollen van de menu's etc. Alleen niet op het moment dat ik in mijn antwoorden wil scrollen... :(

Bij de andere grafische rekenmachines, ook de TI-84 plus, werkt dit wel, dus het ligt echt aan mijn rekenmachine. Ook heb ik mijn rekenmachine al gereset.

Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Dit probleem heb ik nog niet vaker gehoord, maar ik kan zo meerdere oorzaken bedenken:
1. De batterijen zijn bijna leeg, als je niet de silver edition hebt, lijkt het alsof de batterij oneindig is. Dit is echter niet zo, en dat kan je GR rare kuren vertonen.
2. Het is een probleem in de software, dan zou je kunnen proberen hem een update te geven via je computer, dat heeft bij mij wel eens geholpen.
3. Hoe oud is je GR? Als je hem als tweedehands van iemand gekregen hebt, zou het natuurlijk kunnen dat de levensduur op is.. Op die van mij staat ook dat hij in 2001 gemaakt is namelijk.
Als je knopje problemen blijft hebben, is dat natuurlijk vervelend, want dan kun je je eerdere antwoorden niet weer terug halen. Wat ik je dan aan zou raden is het volgende: als je een antwoord hebt, moet je op het knopje 'sto' drukken. Deze staat boven de 'on' knop, daarna kun je een letter invoeren (alpha -> A/B/C), als je nu op enter drukt, staat het getal onder die letter ingevoerd. Je kunt nu in berekeningen die letter als dat geval invoeren. Nog veel succes met het oplossen van je probleem, want die dingen zijn erg duur!