Hoe installeer ik keyboard besturing op een computer waarvan de muis het niet doet?

Mijn desktop computer's muis is kapotgegaan, dus kan ik hem niet meer besturen. Ik weet dat het mogelijk is om bepaalde toetsen te installeren als een soort alternatieve 'muis' maar dit wordt normaalgesproken ook via de muis gedaan, die dus kapot is. Weet iemand misschien een toetsen code die deze instellingen 'automatisch' inschakelt? De computer heeft windows 7 en is van het merk Packard Bell. Als iemand weet wat hieraan te doen hoor ik het graag! Ook als je een andere oplossing voor dit probleem weet, controle via een andere computer of zo, zou ik het graag weten. Hartelijk Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Huh? Wat bedoel je met "keyboard besturing installeren"? Er staat toch gewoon Windows 7 op? Goed, sommige tekenprogramma's kun je niet bedienen zonder muis. Maar Kladblok, Word, Internet, de Rekenmachine, Adobe Reader, enzovoort enzovoort - daar heb je toch echt geen muis voor nodig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft niets te installeren. Keyboard besturing werkt altijd gewoon met toetscombinaties zoals CTRL+C CTRL+X ALT+TAB enz. Op internet kun je vast wel een lijst vinden van alle combinaties.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraagsteller bedoelt een manier om met zijn toetsen zij cursor te bedienen. Ik weet dat het mogelijk is, maar zonder muis dat instellen wordt moeilijk. Volgens mij is dat wel mogelijk, maar ik weet niet met hoe.
Cryofiel
9 jaar geleden
Oh, dat was me niet duidelijk uit de vraag. Je bedoelt dus dat je bijvoorbeeld met pijltje naar rechts (op het toetsenbord) de muiscursor naar rechts kunt laten bewegen? Maar waarom zou je zo enorm omslachtig doen? Laat dat muispijltje lekker staan en bedien alles heel gewoon via het toetsenbord, dat lijkt mij stukken sneller en handiger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.bbc.co.uk/accessibility/guides/keyboard_mouse/computer/win/win7/#textversion Groet,
Joep

Antwoorden (1)

Een nieuwe muis kost tegenwoordig geen drol.

Bij de Action zit je al goed voor nog geen €2,- Wil je wat beters, sites zat of gewoon naar MediaMarkt.