Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik windows 8 herinstalleren met de productcode die op mijn laptopsticker staat van windows 7?

Ik heb in de winkel een packard bell windows 7 gekocht een maand later kwam windows 8 uit en kreeg van microsoft gratis update via email, deze email heb ik niet meer.
Ik moet de laptop opnieuw installeren maar bij installatie vraagt deze naar de productcode .
Welke moet ik gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
908
SimonV
9 jaar geleden
Wat gebeurt er als je de productcode van W7 gebruikt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Helaas gaat het niet lukken om met de productcode van W7 een upgrade naar W8 uit te voeren.
Ieder Microsoft product heeft zijn eigen validatiecode waarmee het product in licentie op een unieke machine geïnstalleerd kan worden. Zo kun je een eenmaal gevalideerde licentie op 'n computer niet nog eens op een andere computer installeren.
Wat wel kan is een herstelinstallatie met dezelfde productcode op dezelfde computer uitvoeren.

Je kan contact opnemen met Microsoft Nederland en vragen of je van hen via de PackardBell licentie van W7 alsnog die gratis upgrade naar W8 kunt krijgen.
Als dat niet kan dan rest je weinig anders dan op W7 te blijven of een upgrade licentie voor W8 te kopen.

Contactadres Microsoft Nederland:

Microsoft B.V.
Evert van de Beekstraat 354
1118 CZ Schiphol
Tel: +31 20 5001500
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding