Kan ik windows 8 herinstalleren met de productcode die op mijn laptopsticker staat van windows 7?

Ik heb in de winkel een packard bell windows 7 gekocht een maand later kwam windows 8 uit en kreeg van microsoft gratis update via email, deze email heb ik niet meer.
Ik moet de laptop opnieuw installeren maar bij installatie vraagt deze naar de productcode .
Welke moet ik gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Wat gebeurt er als je de productcode van W7 gebruikt?

Het beste antwoord

Helaas gaat het niet lukken om met de productcode van W7 een upgrade naar W8 uit te voeren.
Ieder Microsoft product heeft zijn eigen validatiecode waarmee het product in licentie op een unieke machine geïnstalleerd kan worden. Zo kun je een eenmaal gevalideerde licentie op 'n computer niet nog eens op een andere computer installeren.
Wat wel kan is een herstelinstallatie met dezelfde productcode op dezelfde computer uitvoeren.

Je kan contact opnemen met Microsoft Nederland en vragen of je van hen via de PackardBell licentie van W7 alsnog die gratis upgrade naar W8 kunt krijgen.
Als dat niet kan dan rest je weinig anders dan op W7 te blijven of een upgrade licentie voor W8 te kopen.

Contactadres Microsoft Nederland:

Microsoft B.V.
Evert van de Beekstraat 354
1118 CZ Schiphol
Tel: +31 20 5001500
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel