Hoe kan ik firefox/adobe flash updaten via Linux met een terminal venster? Het kan niet goed worden afgespeeld met adobe flash en firefox is oud.

Als ik apt-get update firefox als opdracht geef, krijg ik bericht sudo aanvaard geen argumenten. Wat wordt daarmee bedoeld? Ik ben een beginner die een tip heeft gekregen dat je via de terminal venster opdrachten geeft en upgrades kan doen. Daarmee is mijn kennis van Linux.

Toegevoegd na 2 uur:
Is dit hetzelfde probleem?
http://www.goeievraag.nl/computers-internet/software/vraag/422640/adobe-flash-plug-crasht-continu

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je "sudo apt-get update" doet worden alle repositories (bibliotheken) bekeken of er nog updates zijn van alles wat op je pc staat en worden die automatisch geüpdatet.
Als er een update van firefox en/of adobe flash is worden die automatisch geplaatst,
Het is anders dan bij Windows waar je dat voor elk programma apart moet doen.

Toegevoegd na 5 uur:
Doe "sudo apt-get install adobe-flashplugin" ;dan zie je of je de laatste hebt geïnstalleerd aan de jhand van meldingen op je scherm.
Het kan ook zijn dat je een oude versie van Linux gebruikt waarvoor de repositories niet meer worden onderhouden.
Welke soort Linux en versie heb je? bv LinixMint 17.1 oid
Doe eens "sudo uname -r" dan krijg je de versie van de linuxkernal te zien; bij mij is dat 3.13.0-24-generic.
Kijk bij de leverancier of je eventueel moet upgraden naar de volgende release van Linux en hoe je dat moet doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat heb ik gedaan, maar nu blijft het probleem hetzelfde. Hij geeft aan dat ik adobe flash activeren, maar hoe doe ik dat?
Bedankt voor je hulp!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de adobe flash gedownload en hij zegt dat ik de laatste versie van adobe al heb, maar het probleem blijft. Sudo uname-r heb ik geprobeerd maar hij zegt dat de code niet goed.