Hoe krijg ik mijn bureaublad weer normaal?

Ik ben geen computerexpert dus vandaar deze vraag. Ik denk dat het door een virus komt. Mijn bureaublad is helemaal zwart en alle icoontjes zijn weg. Ook is de taakbalk weg en kan ik niks doen. Ik kan alleen via taakbeheer aan internet, configuratiescherm enzovoort komen. Ook voer ik steeds een nieuwe taak in (genaamd windows.exe) in het taakbeheer, maar nog steeds gebeurt er niks. Kan iemand mij alsjeblieft helpen me zeggen waar dit virus vandaan komt???
Ik heb Windows Vista.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Meestal is dit te wijten aan een ontbrekende update voor Vista
of een beschadigt gebruikersaccount.
Je kunt een nieuw gebruikersaccount aanmaken en al je bestanden naar dit account overzetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kan je ook proberen, om in taakbeheer "explorer.exe" toe tevoegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn waarschijnlijk een aantal noodzakelijke onderdelen van Windows beschadigd of verwijderd. Druk eens jouw Windows cd er in en kijk of je wat kunt herstellen.

Ook kun je windows via een usb aansluiting laden als je geen cd hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik jouw was zou ik een systeemherstel proberen. Aangezien je Windows niet meer start heb je hiervoor het installatieschijfje van Windows Vista nodig. Als je Windows 32-bit is heb je een 32-bit installatieschijfje nodig anders een 64-bit installatieschijfje.

Boot de PC van het installatieschijfje. Opgelet Windows Vista NIET installeren. Doorloop de menu's tot je de opties voor systeemherstel te zien krijgt. Op de volgende pagina zie je in de video hoe je zo een systeemherstel uitvoert.

http://decomputer.be/service-user-profile-verhindert/

Bekijk eerst aandachtig de video. Ik herhaal het nog eens! Windows NIET installeren maar herstellen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Min, Nergens in de uitleg kan ik opmaken dat windows niet meer start. En systeemherstel is een laatste redmiddel. Het kan ook misgaan met systeemherstel dus je mag het NOOIT proberen als je niet ten einde raad bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is dan JOUW opinie. In plaats van commentaar te geven zou je beter een oplossing geven voor het probleem....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geschikte oplossingen zijn reeds gegeven in bovenstaande antwoorden. Ik probeer alleen te voorkomen dat anderen van de kant in de sloot belanden.