Waarom sluit mijn laptop automatisch mijn vensters door middel van sommige woorden?

Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik word er helemaal stapelgek van.

Mijn laptop sluit automatisch internet en vensters van mappen en/of programma's als er bepaalde woorden voorkomen in dat venster of programma.
Bijvoorbeeld: Met het spelen van een spel, moet ik in een map genaamd : R.oaming zijn. Zonder het puntje tussen de R en de o, anders sluit hij dit venster ook. Als ik dit woord intyp in google, sluit hij de venster, als map, sluit hij de venster, in een programma, sluit hij weer het venster. Ook t.aakbeheer kan ik niet openen. Vensters of programma's met dit woord sluit hij automatisch af. Het is echt heel erg vaag. Alsof mij laptop niet wil dat ik hier mee werk of in zit.
Ook als ik het beschermprogramma Mcafee wil downloaden doet hij het niet. Er is, op een of andere manier, een woord betrokken bij het programma mcafee waardoor alles weer automatisch sluit.

AUB help mij! Ik ben ten einde raad naar zelf onderzoeken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Virus ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is een nieuwe laptop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe een testje:
1 Google op een unieke tekst: wateenmafgedoe123
2 Maak vervolgens een map aan met deze naam,dus: wateenmafgedoe123
3 Zet er iets in, bijv. tekstdocument of plaatje oid
4 Open de map. Blijft venster geopend ? Zo nee, ga naar punt 7.
Zo ja, sluit de map.
6. Open de map opnieuw. Blijft 2e keer venster ook geopend ?
Zo nee:
7. Doorzoek HELE computer op tekst: wateenmafgedoe123 (om te kijken waar deze tekst evt. dan nog meer voorkomt.)

Antwoorden (1)

Je hebt waarschijnlijk het Brontok virus te pakken volg deze link om het te verwijderen
http://www.sophos.com/en-us/products/free-tools/virus-removal-tool/brontok-removal.aspx