Ik heb 4gb over 4 banken verdeeld,dus 1gb per bank.Nu mijn vraag hoe stel ik mijn wisselbestand het beste handmatig in. ronald

Toegevoegd na 6 dagen:
ik heb het wisselbestand op een andere hardeschijf staan maar,ik bedoel de begin grootte en de maximale grootte.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat je Windows Vista of 7 gebruikt. In dat geval kun je het beste Windows de plaats en de grootte van het wisselbestand laten bepalen. Het wisselbestand heeft overigens niets te maken met de verdeling van de geheugenmodules per bank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wisselbestand instellen
Om te zorgen dat er zo weinig mogelijk schijfruimte gebruikt wordt voor het virtuele geheugen moeten we Windows nog vertellen hoeveel virtueel er aangemaakt mag worden en waar dat moet gebeuren.

Doe dat als volgt: ga naar het bureaublad klik met rechts op "Deze computer"en kies voor eigenschappen.
Ga naar het tabblad geavanceerd en kies instellingen voor prestaties. Kies ook hier het tabblad geavanceerd. Selecteer het station dat het virtuele geheugen moet bevatten en kies voor aangepaste grootte, stel het maximum toe te wijzen virtueel geheugen en klik op instellen. Selecteer de andere stations een voor een en geef aan dat er geen wisselbestand moet komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je dat handmatig in willen stellen? Doet Windows dat niet goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal wel, maar soms kan het handig zijn.
Als aanvuling op de bovenste 2 antwoorden. Laat het wisselbestand bij voorkeur niet op het station staan waarop je besturingssysteem draait of wanneer je gamed op de schijf waar je games geinstalleerd staan. Hierdoor spaar je schijfbewerkingen uit op de schijven die je het meest gebruikt.