schijfruimte in gebruik maar geen bestanden, hoe krijg ik dit weer zichtbaar ?

Het is niet de optie bij map opties en dan verborgen bestanden weergeven.
Waarschijnlijk waren het wel verborgen bestanden ,maar is de map die je wel kon zien verwijderd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas nog geen antwoord...

Antwoorden (1)

Hallo Dennis,

Een makkelijke optie hiervoor is de schrijf formatteren.
Als er op deze schijf echt niets belangrijks staat dan kan je deze formatteren naar zijn normale staat. Dat is bij jou of rechtermuisklik -> Formatteren of in je eigenschappen bij extra. Als dit gewoon een gebruikte schijf is waar alles naar idee verwijderd is, kan je hem ook eerst defragmenteren, dit zou ook je probleem al op kunnen lossen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het gaat om bestanden die ik nog wel wil houden, is er mischien een programma voor om dat als nog te achterhalen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals ik op je foto ziet gaat het alleen om schijf J, deze kan je dus gewoon eerst even defragmenteren en kijken wat het oplevert.
Als je iets verwijdert kan het fragmentjes achterlaten, omdat het niet op 1 gedeelte van de schijf is geschreven.
Ik zou dus een poging tot defragmenteren wagen, kan nooit kwaad!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
#Dennis
Hier staan enkele gratis programma's die gewiste bestanden weer terug kunnen halen:
http://nl.softonic.com/s/gewiste-bestanden-terug-halen
Let op: het is via Softonic. Is veilig, maar je moet wel alles uitvinken wat je niet nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook even schijf (ws is het alleen een partitie ?) even op fouten controleren (tabblad extra, alleen bestandssysteem, zonder automatisch herstel. Het rapport geeft dan misschien wat zinnige informatie. Overigens neemt het NTFS zelf ook ruimte in beslag en kan er ook ruimte (indien partitie) aan "prullenbak" systeemschijf gekoppeld zijn (vraag daar de eigenschappen van op....).