Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Windows aero doet het niet?

Ik heb een foutje gemaakt met het maken van parties, en toen ik mijn pc opstarten kwam er schijfherstel. Dat heb ik gedaan. Maar toen kreeg ik een error dat er geen videokaart drivers meer op zaten, die heb ik geinstalleerd. Maar het windows aero kan ik niet meer aanzetten.

Videokaart spec:

-ati mobility radeon hd 4570
-2303 mb

bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
871
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het probleem kan zowel hardware als software gerelateerd zijn. Om dit uit te zoeken moet je in ieder geval de nieuwste drivers voor je videokaart geïnstalleerd hebben (zie eerste link). Het kan geen kwaad om voor de zekerheid de drivers opnieuw te installeren (oude verwijderen; computer opnieuw starten; nieuwe installeren)
Na de installatie staat het kleurenschema meestal op Basic. Activeer in dat geval eerst het Aero thema. Wanneer dit niet werkt kan het nodig zijn om je "Windows Prestatie Index" / "Windows Experience Index" te vernieuwen: Klik hiervoor met rechts op "Computer" en kies voor "Eigenschappen".
Kies onder het kopje "Systeem" voor "Windows Prestatie Index". Er verschijnt nu een scherm waarin je ziet hoe deze score is opgebouwd. Klik rechts-onderin op "De score bijwerken" om de index te vernieuwen. Dit proces kan even duren en moet niet onderbroken worden. Sluit alle andere programma's dus eerst af.
Indien je score hoog genoeg is (>= 3,0) zal Aero vanzelf ingeschakeld worden. Wanneer je "Bureaubladprestaties voor Windows Aero" niet boven 3 uitkomt, terwijl dit vroeger wèl het geval was kan dit duiden op een hardwareprobleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding