waarom vind mijn laptop geen wifi? En na opnieuw opstarten wel

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop aangeschaft. Een lenovo Z50-70. Als ik op school kom dan geeft mijn laptop altijd bij wifi aan: geen verbindingen beschikbaar. Tevens staat het balkje voor wifi aan/uit ook niet weergeven. Als ik dan mijn laptop opnieuw opstart maakt hij wel meteen verbinding. Dit probleem heb ik alleen op school en heb het ook al nagevraagd bij de helpdesk op school maar zij denken dat dit aan mijn laptop ligt. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

De-installeer(verwijder) de Lenovo Power Manager software.
Hiermee is je probleem met betrekking tot je WIFI probleem voorgoed opgelost....

Hierna zou je ook de standaard wifi instellingen kunnen verifiëren.
Bij de Lenovo geleverde adapters staat 'channel bonding' nog weleens aan (laptop fabrikanten doen echt alles om een laptop snel te laten lijken, vooral die Chinezen)
Dus alles wat betrekking heeft op 40MHz terugstellen naar 20MHz, of AUTO

Zie: http://www.intel.com/support/wireless/sb/CS-030709.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, echter krijg ik Lenovo power manager nergens gevonden. ik zie wel Lenovo Powerdirector 10, Lenovo powerDVD10, Energy Manager. Maar niet het programma wat je aangeeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=Lenovo+Power+Manager&oq=Lenovo+Power+Manager&aqs=chrome..69i57j0l5.1982j0j4&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8 http://support.lenovo.com/us/en/downloads/ds014924 De dingen die jij gevonden hebt zijn niet van Lenovo. Is je browser niet besmet met een programma welke die onzin vindt?