Hoe kom je erachter, op welke smartphone GEEN spionagesoftware is geplaatst?

Laatst was er op het nieuws een bericht over H..wei, die heimelijk spionagesoftware had ingebouwd in Australische telefooncentrales. Waarschijnlijk bouwen ze dat dan ook wel in smartphones in zonder dat het gepeupel dit weet. Hoe weet je nu of een smartphone vrij is van spyware/malware? Het maakt even niet uit van welk merk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Als die hacker gearresteerd is zal er wel niet meer komen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit was geen hacker, maar een hele grote Chinese bedrijf H..WEI en wie wil hen stoppen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel mensen hebben er geen benul van waar ze applicaties van hun telefoon allemaal toestemming hebben gegeven. Je wilt niet weten wat facebook en google allemaal van je weten, dat is schrikbarend. Een smartphone met producten van google, microsoft, facebook impliceert dat er data van jou verzamelt wordt. Als je dat niet wilt moet je geen smartphone nemen, want je doet er niets tegen. Meestal zullen dergelijke bedrijven vertrouwelijk met de gegevens omgaan, maar je kunt je vast nog wel de discussie over de NSA herinneren...
Ritsuka
9 jaar geleden
is dat een nieuw bedrijf? ken het niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even googlen op Huawei...
Ritsuka
9 jaar geleden
Je tupte H.Wei, dat klonk als een naam
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet alleen Huawei doet dit, aangezien Google het zelf in de Android-broncode zet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Huh spionage software? Nog nooit van gehoord. Mijn man is al meer dan 15 jaar gsm technieker met erkenning van nokia, samsung, Blackberry, Apple, .... Bronnen:
- http://www.ledaine.be/

Antwoorden (2)

Moeilijk, maar er is een nieuwe smartphone uit, die je beschermt tegen dit soort dingen!
https://www.blackphone.ch/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar blijkt dat uit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.allaboutphones.nl/nieuws/24817/privacy-vriendelijke-blackphone-komt-op-de-markt.html en op hun site (Blackphone)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De site die je noemde eindigt toch op .ch Dat is toch Zwitserland?
Ik kon verder geen contactgegevens vinden...
Jij als consument zal er niet achter komen. En wie wilt jouw bespioneren jij bent denk ik helemaal niet belangrijk je bent geen miljardair en hebt denk ik geen belangrijke functie zoals commadant of president/koning. Er zijn 7 miljard mensen en de kans dat jij bespioneert word is astronomisch klein.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, ik ben geen miljardair en niet belangrijk. Maar ik ben geen consument. Al was het alleen al vanwege mijn vraag! Goede score! 2 uit 3. (De d's en de t's staan echter nog niet helemaal op de juiste plaats...)