kan ik de originele Google Android krijgen op mijn galaxy s4?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
hoe bedoel je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nu de Samsung Android op mijn telefoon of ik ook de originele Android helemaal clean te krijgen
Ritsuka
9 jaar geleden
ik zie niet in wat de 'originele' Android is, wat is daar dan anders aan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka, de android versies die Samsung op zijn toestellen zet hebben samsung touch wiz, de eigen schil van Samsung eroverheen. Google Android native/kaal of hoe je het wil noemen is zelf iets lichetr en met de google now kauncher werkt het erg prettig.

Antwoorden (2)

Dat kan. Je zult het toestel eerst moeten rooten en dan moet je er een custom rom op zetten. Is een custom rom is een rom dat door hobbyisten in elkaar is gezet, het bevat android en drivers zodat android met je telefoon om weet te gaan. Het erop zetten is een aardig klusje en moet je ven secuur doen. Let wel dat sommige fabrikanten in dat geval de garantie laten vervallen. Check de bron voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan inderdaad, deze (Engelse) video legt precies uit hoe. Weet wel dat je door het rooten van je telefoon je garantie kwijt bent, en er bestaat een kans dat er iets fout gaat een je je telefoon brickt (Oftewel, je kunt er niets meer mee), maar ik heb mijn telefoons al weet ik hoe vaak geroot en er andere android versies op geïnstalleerd, en het is altijd goed gekomen. Mocht er iets fout gaan, neem er de tijd voor om het op te lossen en google en beetje. Zoals hierboven gezegd, xda is een geweldige plaats om antwoorden te vinden op vragen of zelf vragen te stellen, en heeft mijn telefoon al een paar keer gespaard :) Als je dit er voor over hebt, veel succes, en stel gerust vragen. Dit klinkt zo of het heel lastig/risico vol is, maar het valt wel mee, je moet alleen goed weten waar je aan begint en wat je doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier kan je de nieuwste standaard android versie voor de s4 vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2544474