Wat doen die 30 processen op de achtergrond van mijn PC?

37 processen draaien er op de achtergrond te zien in taakbeheer. Als ik mijn browsers sluit, mailprogramma sluit virusscanner en dergelijke blijft er toch nog standaard 30 processen lopen op mijn windows XP.
Wat doen die allemaal? Waar kan ik dat vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Wat er op de achtergrond draait kun je zien in services
in services staan een heleboel taken die automatisch worden opgestart bij het opstarten van de computer.
zo draait de automatische update windows mee
het synchroniseren van de tijd en. enz
ga naar het configuratiescherm /systeem beheer/services
daar zie je alle taken die automatisch op de achtergrond mee draaien

Toegevoegd na 2 minuten:
een aantal van deze services heb je niet echt nodig en kun je eventueel uitzetten maar dat is per computer verschillend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze houden jouw in de gaten. Je weet teveel, Trance. De CIA zit in je pc genesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt dat je pc werkt, net als bij een mens, waar nog veel meer achtergrondprocessen lopen, heb je daar geen kijk op...

Je kunt elk proces afzonderlijk intypen in Google, je typt de naam van dat proces over en typt het in bij zoeken van Google en dan kom je elke proces te weten... Maar je zult er vaak niets wijzer van worden... En 30 processen is weinig, ik heb er meer dan 100 lopen en het kan in de honderden lopen, naar gelang je gebruik maakt van meerdere zaken op je pc...