Als ik mijn C: schijf formaarteer kan ik daarna windows opnieuw instaleren? Alles moet eraf .

Ik heb nu windows 8 maar ik wil het graag weg hebben zodat ik daarna windos 7 erop kan zetten ( heb de windows 7 cd wel )

mvg, Toucan1

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Heb je ook de product key voor Windows 7 ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar als ik wil formaarteren lukt het niet want ik kan er nie op klikken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Installeer gewoon Windows 7 hoe je dat anders ook zou doen en formatteer dan de huidige systeempartitie (C:).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Toucan1 check deze site ff: http://www.schoonepc.nl/instal/format.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
knowme daar formarteerd hij de D: schijf moet je eerst de D: schijf formarteren dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie het antwoord van Dennix. Gewoon de installatie beginnen en dan kan je kiezen waar je Windows op wilt installeren. Alles wordt dan verwijderd. Als je je computer hebt gestart is het logisch dat je niet de C schijf kan formateren omdat je daarvan bent opgestart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nogmaals ik kan nergens windows op zetten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch wel.

Antwoorden (3)

Ja dat kan, ik heb het zelfde gedaan maar dan met windows 8 op een usb-stick. Dit zal ook lukken met een CD
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan op je laptop best W7 installeren. Je hoeft daarvoor je harde schijf niet uit te bouwen. Waar je wel meezit is een licentie code. Als je daarover beschikt kan je aan de slag. In de bios ( via del of f2 vaak te bereiken ) stel je in dat je wilt opstarten vanaf cd/dvd. Bij de installatie kies je voor geavanceerde opties en verwijder je de boot partitie. Vervolgens kies je voor verder en zal Windows de boot partitie formateren en je windows 7 erop zetten. De drivers die w7 niet herkend of vind zal je bij de fabrikant moeten downloaden. Via Hp zal dit niet zo,n probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dus ik moet in de boot control de boot partitie verwijderen?
Als je boot vanaf de cd krijg je vanzelf de optie om een clean copy van windows e installeren (dus niet van tevoren al formateren!) De Installatie cd formatteert voor jou , dat is het snelst en het veiligst. Denk je er wel aan je bestanden op een back-up te zetten...