Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik Windows en Programm files / App data op verschillende hardeschijven zetten?

Ik heb verschillende hardeschijven in mijn computer, waaronder een 120 GB sollid state disk (erg snel) en een 600 GB hardeschijf en nog 1 van 500 GB
Op die sollid state disk zou ik graag het besturingssysteem (windows 7) instaleren.
Maar dan worden automatisch ook alle andere software programma's op die schijf geinstaleerd (in programm files map) en hetzelfde geld voor alle user accounts en daarin de app data (en juist die app data kan erg groot worden).

Hoe kan ik nu instellen dat windows op de 120GB sollid state disk geinstaleerd wordt, program files op de 500GB schijf en de useraccounts met app data en alle overige bestanden op de 600 GB schijf?

Wie kan me uitleggen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
768

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Alles volledig op een andere schijf krijgen is niet makkelijk.

Kijk de app data is wel redelijk snel te verplaatsen vooral de mappen die je dagelijks gebruikt, http://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html

Daarna moet je tijdens het installeren van de overige software opletten dat je de installatie locatie veranderd van c:\ naar d:\ (meestal moet je dan de geavanceerde modus kiezen)

Wat je ook kan doen is je SSD schijf instellen als cache schijf.

Kijk hier maar eens http://www.romexsoftware.com/en-us/primo-cache/index.html

Werk ik ook al een tijdje mee, werkt echt heel goed.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je wil is best lastig uit te leggen in een korte tekst daarom een samenvatting.
Bij een bestaande windows. start je eerst je pc op met een live cd van windows pe bijvoorbeeld. vervolgens kun je de mappen verplaatsen.
Daarna moeten alle verwijzingen in het windows register aangepast worden.
Pas dan kun je de pc weer normaal opstarten.

Het beste is een schone installatie van windows doen.
Er zijn allemaal tools op internet waarbij je de installatie kunt aanpassen en ook de map locaties kunt aangeven.
Als je dan nieuwe software installeert staat de program files locatie meteen al goed.

hoe dit precies in zijn werk gaat gedetailleerd hangt sterk van de windows versie af.
Ook van de manier waarop je het wil doen bestaande installatie/nieuwe installatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding