Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kan geen film kijken via Windows media player. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Wanneer ik een film wil kijken ging mijn computer automatisch naar windows media player. Maar nu gaat hij gek genoeg naar ''Media Player Classic (home cinema)''. DIT WERKT NOOIT.
Weet iemand hoe ik dit terug kan veranderen naar Windows media player of het wel laat werken op Media player classic?

Als ik het probeer af te spelen staat er: Cannot render the file.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier een link (in het Engels) die jou bij dit probleem kan helpen.
http://www.cccp-project.net/forums/index.php?topic=7040.0
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ook een probleem dat hier wel op lijkt, maar bij mij start ie in het geheel niet op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan ook zijn dat je de avi niet compleet hebt dan rendered ie ook niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

probeer dit rechtsklik op de file die wilt afspelen
openen met
dan komt er wel een lijst met andere spelers/programma waarmee je die file kan afspelen

met ook de optie de speler standaard in te stellen

De windows classic is misschien nog handig voor oudere file ?
anders probeer eerst af te spelen voordat je dat standaard instelt.
(Lees meer...)
capthavoc
9 jaar geleden
Download de gratis player VLC en sta deze applicatie toe alle media extensies koppelen (zoals AVI / MPG / MP4 / WMV) en je wilt nooit meer terug naar de ingebakken windows media player.....

Je kunt na het downloaden ook rechtermuis op het mediabestand klikken, en dan kiezen openen met... en dan VLC kiezen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja ik verkies ook VLC boven WMP
Als je MPC werkend wil krijgen moet je een codecpakket als http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm installeren. MPC-HC is daar een onderdeel van.

Ik heb altijd VLC en K-lite+MPC geïnstalleerd op mijn PC. Dan kan je in principe alles afspelen. Waar de een het laat afweten doet de ander het soms wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klik rechts op de film→openen met→standaardprogramma selecteren→selecteer windows media player→vink "standaard openen met" aan→klik ok
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Begrijpend lezen is ook een kunst....

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding