Zijn mijn bestanden echt weg?

Ik had op mijn bureaublad 3 tekstbestanden staan, die bestanden had ik verwijderd, maar bij iedere opstart zie ik die bestanden op mijn bureaublad weer staan en heel snel weg gaan. OS: Windows Vista

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je zou in zoekopdracht(juist boven startknop als je daar op klikt)de naam van het document kunnen ingeven,als het daar niet meer gevonden word is het weg.
10 jaar geleden
Mocht je ze niet in het zoekvenster zien, dan kan je er van uit gaan dat de bestanden verwijderd zijn. Echter is weg niet helemaal weg want meestal zijn de bestanden nog terug te halen met een programma. Een goed programma is Recuva en is nog gratis ook. Hoe sneller je actie onderneemt, hoe groter de kans dat jij je bestanden (volledig) terug vind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je zou kunnen proberen is, alle verborgen bestanden zichtbaar maken.
http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/Windows%20Verborgen%20bestanden%20en%20mappen%20weergeven

Als je nu op je bureaublad kijkt zie je misschien die drie bestandjes nog staan. Dan kun je ze nu echt verwijderen. (met shift+delete)

Ik moet je wel waarschuwen om alleen die drie bestandjes te verwijderen, want de mogelijkheid bestaat dat er nog meer bestandjes op je bureaublad staan, die niet zonder reden verborgen waren.

Dus die drie bestandjes verwijderen, en dan alle verborgen bestanden weer onzichtbaar maken.