Onze oude HP met 1 GB werkgeheugen loopt steeds vast na upgraden van xp naar 8. Kunnen we nu downgraden naar 7 of beter extra werkgeheugen plaatsen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Voor Windows 8 heb je minimaal 1GB RAM nodig (of 2 als je de 64-bit versie hebt). Voor Windows 7 gelden dezelfde eisen. Downgraden heeft dus geen zin.

Uiteraard kun je geheugen bijplaatsen (op voorwaarde dat er ruimte is op je moederbord). Maar als je nog met een laptop of pc werkt met XP, ik denk dat het verstandiger is (gezien de leeftijd) om een nieuwe pc/laptop aan te schaffe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou het best je werkgeheugen uitbreiden want als je windows koopt kom je op zelfde prijs neer bijna dus je kan beter werkgeheugen vergroten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nooit downgraden. je gaat toch ook geen windows 3.11 meer installeren? doe 4GB in je pc en klaar is kees

Toegevoegd na 3 minuten:
dus 4GB werkgeheugen er in zetten ipv de 1GB die er nu in zit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Wat bedoel jij met "4GB in je pc doen"?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Taurusnl bedoeld met "4GB", 4GB werkgeheugen.
Afhankelijk van de beschikbare ruimte kan je 2x GB of anders 1x 4GB werkgeheugen bijplaatsen op het moederbord.
HP ondersteunt voor oudere modellen niet altijd de nieuwe Windowsversies. Zo hadden we zelf een uitstekende HP laserjet 1010 die onder W7 niet meer werkte, en waarvoor ook geen geschikte drivers beschikbaar werden gesteld.
We hebben hem nu via een Linux PC toch weer aan de praat gekregen, maar niet iedereen zal in die luxe omstandigheid verkeren.
HP wil nieuwe printers verkopen.
Downgraden naar een oudere versie van Windows is niet aan te bevelen.