Hoe (her)installeer ik Windows 8(8.1)?

Hallo,

Ik heb een Dell Inspiron 17r 5737 laptop met Windows 8.1. Deze start na een update van de videokaart-drivers (Ik heb een AMD grafische kaart) niet meer op. Ik kan niet meer inloggen, in veilige modus komen, windows 8 herstel disk doet het niet (station is vergrendeld), automatische herstel doet het niet en opnieuw installeren is niet mogelijk (de partities zijn in zogenaamde gpt-stijl). Het enige wat ik kan gebruiken is opdrachtprompt, maar heb niet de ervaring om er iets mee te bereiken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Mvg,

Anonymo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Door een crash in de videokaart heeft dit heel uw moederbord beschadigt. De enige tip die ik u kan geven is naar een elektronicawinkel gaan en vrage wat ze nog kunnen halen uit uw harde schijf. Het is vreemd dat het station vergrendeld is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is wel een extreme conclusie. Hij geeft toch aan dat hij de driver heeft geupdate waarna het niet meer werkt, dat klinkt in mijn oren naar een softwareconflict en heeft niets met de hardware te maken in eerste oogopslag.
Tot welk moment start uw laptop nog op? Geeft hij het laadscherm van Windows nog weer of helemaal geen beeld? Is het beeld normaal of zitten er rare kleuren / blokjes in beeld?

Om te beginnen zou ik proberen om in de Veilige Modus te komen van Windows 8. Dit gaat lastiger als voorgaande versies van Windows (7, Vista, XP) want F8 werkt vaak niet omdat de laptop te snel opstart. Hiervoor moet je even Googelen.

Als veilige modus werkt kun je de software van ATI verwijderen en daarna de laptop opnieuw opstarten in de normale modus en vanuit daar weer de nieuwste driver downloaden/installeren.

Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om het te herinstalleren pak de Windows 8 dvd start de pc op met tijdens het starten de Windows 8 dvd er in dan staat er druk op een toets om te starten doe dat volg de stappen. Tot dat als hij vraag volledig instaleren of updaten naar Windows 8... Doe updaten naar windows 8... Dan instaleert hij Windows 8 en dan blijf je ook je bestanden behouden en als je tijdens het instaleren de zelf de product code invoert die je daar voor hebt gebruik krijg je daar ook geen geduvel mee?