Hoe formateer ik een Acer hardeschijf in een Dell computer?

Ik heb een Dell laptop waarbij ik de hardeschijf heb verwisseld, er zijn alleen wat problemen. Ik heb namelijk geen (legale) opstartdisk van windows, en de versie die op deze hardeschijf staat is versie voorgeïnstalleerd voor Acer netbooks. Het liefst wil ik dus de hardeschijf volledig formatteren, maar als ik dit in de cmd probeer krijg ik de volgende foutmeldingen:

>format c:
Het type bestandssysteem is NTFS
Voer de huidige volumenaam in voor station C:
> OS

WAARSCHUWING:
ALLE GEGEVENS OP HET NIET-VERWISSELBARE
STATION C: ZULLEN WORDEN VERWIJDERD!
Wilt u doorgaan met formatteren ?
> J

462502 MB formatteren

Format kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door
een ander proces wordt gebruikt. Format kan wel worden
uitgevoerd als dit volume eerst word ontkoppeld.
ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT
GEVAL ONGELIG.
Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren?
>J

Kan het station niet vergrendelen. Het volume is nog in gebruik.

C:\Users\Administrator>_

Iemand enig idee hoe ik wel deze hardeschijf volledig zou kunnen formatteren? Dan kan ik namelijk daarna gewoon een schone OEM installeren en volledig overnieuw beginnen....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Simpel gezegd zijn er 2 manieren.

1: Start de computer met je OEM Windows installatieschijf. Op een gegeven moment wordt er aangegeven om de HDD / Partitie te kiezen waarop de installatie moet worden uitgevoerd. Op dat moment kun je ook kiezen om de partities te verwijderen / formatteren en een nieuwe aan te maken. Dit is het makkelijkste.

2: Hang de HDD als 2e schijf (dus niet de opstartschijf) in een andere computer en formatteer hem via dat besturingssysteem.

Terzijde: Het is onmogelijk een schijf waarop je aan het werk bent te formatteren. Hetzelfde als je de stoel waarop je zit niet kunt oppakken zonder je voeten aan de grond te zetten. Je Windows is in gebruik (je bent aangemeld) en daarom kun je dus niet formatteren.

Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een Windows 7 instalatieschijf kan je je hdd formateren