Wat moet ik installeren om te kunnen verbinden met internet?

Hallo,

Ik heb net een systeemherstel uitgevoerd bij mijn computer en ik heb dus alles verwijderd, ook de drivers etc. Wat moet ik nu installeren om op internet te kunnen? Want hij geeft steeds aan dat er geen verbindingen zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou kunnen dat je netwerkkaart zonder drivers zit. Als je Windows hebt, kun je dat nagaan via Configuratiescherm -> Apparaten en Printers -> Apparaatbeheer. Als je daar bij de netwerkkaart een vraagtekentje ziet staan, is dat waarschijnlijk aan de hand.

Die driver is wel te vinden op het internet, maar dat zal dan via een andere computer moeten, en bijv. een memory-stick. Maar misschien staat die driver ook wel op een Windows installatie-DVD, of de partitie die voor systeemherstel gebruikt wordt. Ik zou in elk geval in apparaatbeheer kijken, en het een en ander proberen die kaart, als er een foutmelding staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Paul, Graag wat meer informatie over de computer. - Wat is het huidige besturingssysteem? - Wat is het merk van de computer. Wellicht kan ik u hiermee helpen. Met vriendelijke groet.

Antwoorden (2)

Doordat je nu alle drivers hebt verwijderd, zal belangrijke hardware niet of niet goed meer werken. Wat nu nog wel werkt, werkt waarschijnlijk op zgn. 'generieke' drivers die door Microsoft binnen het besturingssysteem zijn meegeleverd.
Dan kan het gebeuren dat je ethernet kaart (die is verantwoordelijk voor de internet verbindingen) dus niet meer werkt.

Als je een driver installatie disk hebt die bij het moederbord hoort van de computer, dan kun je de drivers daar vanaf herinstalleren. Daarmee de boel wel weer werken.

Het is daarna wel van belang dat je je drivers update naar de nieuwste versies. Dat kan je dan doen met Windows update die van de meeste hardware dan automatisch nieuwere drivers zal installeren. Waar dat niet lukt zal je zelf op zoek moeten naar geldige nieuwe drivers bij de fabrikanten van de aanwezige hardware.

Je kunt ook proberen de systeemherstel ongedaan te maken door een eerdere datum te kiezen, waarop de computer nog wel normaal werkte. Soms lukt dat, soms ook niet.
Het beste doe je zo'n systeemherstel in de Veilige modus.

De oplossing kan allemaal nog veel gerichter, maar dan moet je wel bekend zijn met de paden naar de afzonderlijke hardware in apparaatbeheer. Daar kun je dan precies zien welke onderdelen van de computer niet of niet goed werken.

Dat kun je bereiken door:
'Start>Configuratiescherm>Hardware en Geluiden>Apparaatbeheer

De lijst die je dan ziet geeft de aanwezige hardware aan en de eventuele problemen.
Gele of rode driehoekjes bij een onderdeel markeert een fout, meestal driver fouten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
stop een lankabel in je pc/laptop en zoek drivermax op. Dan zoek je de driver en installeer je hem