moet ik mij zorgen maken als windows 8 schijf fouten vertoont?

ik heb sinds kort Windows 8 geïnstalleerd, en ik startte net mijn pc op, en ik zag niks alles was weg! Ik schrok mij kapot en heb mijn pc maar eens opnieuw opgestart. Nu is alles er weer. maar moet ik me nou zorgen maken over dat, en kan ik dit eventueel in de toekomst voorkomen?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb het nou weer gehad! Ik heb de schijf maar even gecontroleerd en er blijkt niks aan de hand te zijn, wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
het is net helemaal duidelijk met wat je bedoelt met Weg ?
waren je bestanden opeens weg ? inet zichtbaar in de weindows verkenner ? o.i.d
of was je scherm zwart ? en wilde hij niet verder gaan ?

Het beste antwoord

In zekere zin moet je je zorgen maken als je schijf fouten vertoont. Maar het lijkt me niet dat dat bij jou het geval is. Als het niet meer dan die ene keer voorkomt moet je je geen zorgen maken. Als het nog wel voorkomt is het heel goed mogelijk een firmware- of softwaretechnisch probleem dat eenvoudig verholpen kan worden.

Wat die schijffouten betreft kan je natuurlijk de proef op de som nemen: een harddiskcontrole kan uitsluitsel geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok